اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پروتکل‌های بهداشتی در جامعه 54 و در هیأت 78 درصد رعایت می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نام‌نویسی و فعالیت 450 هیأت مذهبی در ایام محرم گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات 78 درصد است.

پروتکل‌های بهداشتی در جامعه 54 و در هیأت 78 درصد رعایت می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات 78 درصد ارزیابی شده است در حالی که میزان کلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گفته مرکز بهداشت 54 درصد در سطح استان بوده و هیئات پرچمدار رعایت دستورالعمل‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۰ هیئت مذهبی در سامانه بیرق ثبت‌نام  و طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده اقدام به برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم کرده‌اند که به صورت مستر بازدید از آن‌ها به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۳۶ مورد سرکشی توسط عوامل سازمان تبلیغات صورت گرفته که در این راستا ۵۳ مورد تذکر و ۵ مورد جابه‌جایی هیأت انجام شده است که پس از بررسی مجدد تمامی هیأت‌هایی که تذکر به آن‌ها داده شده بود موارد ابلاغ شده را رعایت کردند.

هیأتی‌ها از روز اول کرونا در کنار مردم بودند

طاهری با بیان اینکه همین هیأت‌های مذهبی بودند که اوایل شیوع ویروس کرونا از جان و مال خود در جهت سلامتی مردم هزینه کردند و با ایجاد کارگاه‌های ماسک‌دوزی و ضدعفونی معابر سعی در مهار ویروس کرونا داشتند گفت: بچه‌های هیأتی با تمام وجود دغدغه سلامتی مردم دارند و به طور مطلوب در حال مدیریت جمعیت و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مسئولان هیأت ملزم به رعایت ۶ شاخصه‌ رعایت زمان ۲ ساعت مراسم، اجرای برنامه در فضای باز، ممنوعیت دسته‌روی، عدم توزیع نذری به صورت سفره‌ای، اجرای برنامه با یک سوم ظرفیت محل برگزاری مراسم و الزام استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری شده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در خود هیأت با توجه به بازرسی‌های مستمر مشکلی در زمینه عدم رعایت موارد بهداشتی وجود نداشته و عمده عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده مربوط به تجمعات در حاشیه هیأت است، اما با این حال مسئولان هیأت در حواشی برنامه نیز توزیع ماسک داشته و تذکرات لازم را به مردم می‌دهند.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول