اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حرکت سیدالشهدا(ع) جامعه‌سازی براساس بنیاد خانواده است/ خانواده محور تمدن نوین اسلامی

امام جمعۀ موقت قزوین با تأکید بر اینکه سیدالشهدا(ع) براساس بنیاد خانواده در حال جامعه‌سازی است، عنوان کرد: ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام را باید خانوادگی پاسخ دهیم، چرا که خانواده خیمه است، خوابگاه نیست، بلکه خیمه‌ای است که باید از آرمان‌های عاشورا دفاع کند و اگر می‌خواهی برای امام حسین کاری کنی باید با خانواده حرکت کنی.

حرکت سیدالشهدا(ع) جامعه‌سازی براساس بنیاد خانواده است/ خانواده محور تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعۀ موقت قزوین در هشتمین شب از دهه نخست محرم در هیئت حسین جان اظهار کرد: کربلا یک حادثۀ اتفاقی بی‌برنامه نیست، بلکه سیدالشهدا(ع) یک نقشۀ جهانی همه زمانی برای رسیدن به ظهور داشته است و بسترهای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را مهیا کرده است.

حجت الاسلام خضری با اشاره به اهمییت نقش سلول بنیادین خانواده در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: جامعه پردازی دونگاه دارد که اولی جامعه را متشکل از خانواده‌ها و دومی متشکل از افراد می‌داند، لذا اندیشۀ اسلامی دیدگاه اولی را می‌پسندد و خانواده را سلول بنیادین جامعه می‌داند.

وی تصریح کرد: اصرار تمدن غرب، امروز بر فرد و متلاشی شدن خانواده است، این در حالی است جریان اثرگذار سیدالشهدا(ع) کاملاً یک جریان و قیام خانوادگی است و خانواده‌ها از عناصر بنیادین کربلا هستند، مثل خانوادۀ سیدالشهدا(ع)، امام‌حسن مجتبی علیه السلام، مسلم بن عقیل، عبدالله همسر زینب کبری سلام الله علیها که در کربلا حضور دارند.

امام جمعۀ موقت قزوین اظهار کرد: چهار نوع خانواده در واقعه عاشورا دیده می‌شود، نخست خانوادۀ کاملاً یزیدی مثل خانوادۀ عمر سعد و عبیدالله بن زیاد که همه تفکر بنی امیه را دارند، دوم خانوادۀ دوگانه که هم یزیدی و هم حسینی در آن‌ها هست مثل خولی که همسرش تفکر متفاوت از خودش داشت، زن انقلابی و شوهر یزیدی بود که نشان می‌دهد اگر در یک خانواده طاغوتی تنها بودی هم باید مسیر خودت را حفظ کنی و خدا اجر را گم نمی‌کند، سوم خانوادۀ متزلزل که حزب باد هستند و طرفداران هرکسی زیاد بود، همانجا هستند و چهارم خانوادۀ یکدست حسینی که همه باهم فدایی سیدالشهدا(ع) هستند مثل خانواده حبیب بن مظاهر که همسرش همراه همیشگی‌اش بود، آقا فرمودند همسران و مادران شهدا اینگونه بودند که خودشان وسایل رفتن شهدا را مهیا می‌کردند، عاشورا خانواده‌‌ای مثل خانوادۀ وهب را هم دارد که یکدست امام حسینی بودند.

حجت الاسلام خضری با تأکید بر اینکه سیدالشهدا(ع) براساس بنیاد خانواده در حال جامعه‌سازی است، عنوان کرد: ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام را باید خانوادگی پاسخ دهیم، چرا که خانواده خیمه است، خوابگاه نیست، بلکه خیمه‌ای است که باید از آرمان‌های عاشورا دفاع کند و اگر می‌خواهی برای امام حسین کاری کنی باید با خانواده حرکت کنی.

وی افزود: باید خانواده فدایی تربیت شوند و محب بودن کافی نیست، خانواده کانون رشد، محل تربیت و عاطفه است و بچه‌ها باید در همین خیمه طوری تربیت شوند که فدایی امام‌شان باشند.

حجت الاسلام خضری گفت: در خانواده مرد و زن حامی و نگهداره هستند، مرد نگهبان خانه است که از دین و حیا و تربیت و رفت و آمد فکری خانواده باید مراقبت کند و زن نیز باید مدیر خانواده باشد، افتخار بی بی دوعالم نقش خانه‌داری و مادری بود، حضرت آقا می‌فرماید برخی خانه‌داری زن را تحقیر می‌کنند درحالی که زن در خانه بیکار نیست و در حال تربیت فرزند است که اگر تربیت نکند یا فرزند نیاورد یا عواطف کودک را سامان ندهد، هیچ کس دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

امام جمعۀ موقت قزوین در پایان تصریح کرد: باز کردن تارهای عاطفی بچه فقط و فقط کار مادر است، خیمه‌گاه خانواده مراقبت می‌خواهد و شرافت، کرامت و اخلاق باید در آن حفظ شود، خانوادۀ شهدا در زمان ما نمونۀ کوچکی از خانواده‌های عاشورا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول