اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ضرب و شتم تبعه روس محور رایزنی وزرای خارجه قرقیزستان و روسیه

وزرای امور خارجه قرقیزستان و روسیه به صورت تلفنی در مورد ضرت و شتم مدیر مرکز تفریحی اتباع روس توسط یک مرد قرقیزی گفت و گو کردند.

ضرب و شتم تبعه روس محور رایزنی وزرای خارجه قرقیزستان و روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

در این گفت وگو ، موضوعات در دستور کار روابط قرقیزستان و روسیه را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در مورد تشدید اوضاع نظامی-سیاسی در افغانستان و امکان تخلیه شهروندان در صورت تشدید بیشتر اوضاع تبادل نظر شد.

قزاق بایف گفت: پس از حادثه‌ای در یک مرکز تفریحی که در آن یک مرد قرقیزی با مدیر زن این مرکز که تبعه روس است، برخورد فیزیکی کرد، پرونده‌ای کیفری در بند «اوباش گرایی» افتتاح شد. مظنون در بازداشت موقت قرار گرفت و دادگاه اقدامات پیشگیرانه به وی ابلاغ شد.

وزیر خارجه قرقیزستان توجه طرف مقابل را به این واقعیت جلب کرد که طرف قرقیزستان همه موارد رفتارهای نژادپرستانه را محکوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد چنین اقداماتی می‌تواند در قرقیزستان و روسیه رخ دهد. اما صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را بوجود می‌آورد، باید ارزیابی مناسب و اقدامات لازم برای جلوگیری از پیامدهای منفی در روابط دوجانبه انجام شود.

قزاق بایف از واکنش برخی نمایندگان دومای دولتی فدراسیون روسیه به این حادثه ابراز تاسف و خاطرنشان کرد که اظهارات برخی از سیاستمداران روسی نباید در سفرهای متقابل شهروندان دو کشور منعکس شود و تاثیر بگذارد.

در عین حال ، او به همتای روسی خود اطمینان داد که رفتارهای سیستماتیک در نقض حقوق و منافع قوم روس در قرقیزستان منتفی است و وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول