اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتظار ۴۰ بیمار پشت درب‌های بیمارستان قوچان برای اختصاص تخت

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان گفت: در حال حاضر ۱۱۵ بیمار مثبت کرونا در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بستری بوده و ۴۰ بیمار هم در اورژانس در انتظار اختصاص تخت هستند.

انتظار ۴۰ بیمار پشت درب‌های بیمارستان قوچان برای اختصاص تخت

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان ظهر امروز در نشست خبری تشریح آخرین وضعیت قوچان از منظر شیوع کرونا در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: این سویه از کرونا بدترین شکل بیماری تاکنون بوده که به‌شدت درگیری به وجود می‌آورد و تنها راه کنترل این بیماری ناشناخته پیشگیری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان با تأکید بر اینکه باید در میان مردم فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا میزان ابتلا به این بیماری کاهش جدی داشته باشد، گفت: رسانه‌ها تأثیر مستقیمی بر باورها و فرهنگ مردم دارند و باید ساده‌انگاری برداشته‌شده و همچون گذشته استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمع در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به مسئله واکسیناسیون و عدم تعهد برخی کشورها در ابتدا برای تحویل واکسن به ایران و با تأخیر شروع شدن واکسیناسیون سراسری در کشور، بیان کرد: واکسن کرونا در حال حاضر برای گروه‌های هدف بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و متولدین سال ۵۰ به بعد در این شهرستان انجام می‌شود.

فتحی مقدم ادامه داد: در مرکز تجمیعی این شهرستان روزانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر واکسن دریافت می‌کنند و از امروز نیز با مساعدت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان مرکز تجمیعی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این شهرستان در سالن ۲۲ بهمن این دانشگاه راه‌اندازی شده تا سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

تزریق ۴۴ هزار دُز واکسن در قوچان به گروه‌های سنی و جامعه هدف

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری اینکه مرکز تجمیعی دانشگاه آزاد پس از پایان واکسیناسیون دانشگاهیان به‌عنوان مرکز دوم شهرستان مورداستفاده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: قوچان یکی از شهرهای بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد محسوب شده و دپوی خوبی ازنظر واکسن داراست که تاکنون ۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول و ۱۴ هزار دُز واکسن نوبت دوم در این شهرستان تزریق‌شده است.

وی بابیان این موضوع که در حال حاضر ۷ هزار دُز واکسن کرونا طی ۲ روز اخیر برای این شهرستان گرفته‌شده تا در ایام تعطیلات کمبودی رخ نداده و واکسیناسیون مردم انجام شود، اظهار کرد: به نسبت جمعیت و گروه‌های هدف واکسن برکت برای قوچان اختصاص پیدا می‌کند که روز گذشته ۷۰۰ دُز واکسن برکت در مرکز تجمیعی و مراکز روستایی شهرستان توزیع‌شده است.

فتحی مقدم تأکید کرد: آنچه در شرایط امروز مهم است تزریق واکسن بوده تا در زمانی کوتاه تعداد زیادی واکسن به مردم تزریق شود و نوع آن مهم نیست بلکه همه واکسن‌های مجوزدار را می‌توان استفاده کرد تا از این روش راهی برای کاهش شیوع کرونا شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان بابیان اینکه اگر میزان تزریق واکسن به بالای ۷۰ درصد نرسد با صفر درصد فرقی ندارد، تصریح کرد: مجوز واکسن کارگران نیز صادرشده که با همکاری‌های انجام‌شده یک مرکز تجمعی واکسیناسیون در شهرک صنعتی این شهرستان نیز در روزهای آتی راه‌اندازی خواهد شد.

بستری ۱۱۵ بیمار مثبت کرونا در بیمارستان قوچان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بستری‌های مثبت کرونا در قوچان ۱۱۵ نفر شده است، گفت: تعداد تخت‌های مصوب ۱۲۶ تخت در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) بوده که هم‌اکنون ۴۰ بیمار در اورژانس در انتظار اختصاص تخت هستند و اورژانس جایی ندارد و باید به دنبال مکان دیگری بود.

فتحی مقدم با یادآوری اینکه در پیک چهارم و اوج آن تعداد بستری‌ها به ۸۷ نفر رسید اما امروز این آمار ۳ رقمی‌شده است، بیان کرد: تعداد مراجعه به مرکز منتخب کوئید-۱۹ به‌شدت افزایش‌یافته و در حال حاضر روزانه ۴۰۰ بیمار ویزیت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان ادامه داد: سن فوت‌شدگان به خاطر دلتای هندی در حال کاهش بوده و اگر قبلاً میانگین سن فوت‌شدگان بالای ۷۰ سال بود امروز بین ۵۰ تا ۶۰ سال شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول