اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش ۱۰ برابری مصرف داروهای کرونایی در کرمانشاه/ بازار سیاه داروی کووید نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به شدت تعداد بیماران بستری و سرپایی در حال افزایش است، مصرف داروی بیماران کرونایی بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده که نشان از وخامت وضعیت کرونایی استان دارد.

افزایش ۱۰ برابری مصرف داروهای کرونایی در کرمانشاه/ بازار سیاه داروی کووید نداریم

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت تأمین دارو با توجه به شرایط حال حاضر کرونایی استان، اظهار داشت: الان عمده فشار کاری در راستای، تهیه و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: به شدت تعداد بیماران بستری و سرپایی در حال افزایش است، مصرف داروی بیماران کرونایی (سرپایی و بستری) بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده که نشان از وخامت وضعیت کرونایی استان دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: کمبود سرم برای بیماران بستری کرونایی داشتیم که در راستای مدیریت آن همه سرم‌ها را برای مصرف بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها اختصاص دادیم و حدود ۲ هفته‌ای توزیع بین داروخانه‌های شخصی نداشتیم، الحمدالله الان مشکل در این زمینه مرتفع شده و از امروز سرم بین داروخانه‌های بخش خصوصی توزیع می‌شود.

وی از ذخیره داروی رمدیسیور به اندازه ۱۰ هزار بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: این نوع دارو برای بیماران کرونایی بستری مصرف می‌شود و به اندازه کافی ذخیره داریم.

محمدی اضافه کرد: مقداری برای بیماران سرپایی کرونایی کمبود فاویپیراویر داریم، البته با مدیریت آن تاکنون به مشکل حادی برخورد نکرده‌ایم به گونه‌ای که میان همه داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود تنها در داروخانه‌هایی که اطراف مطب متخصصان عفونی و داخلی هستند، توزیع می‌شود؛ کمبود هست ولی بیماری بدون فاویپیراویر نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: کرمانشاه جزء معدود استان‌های است که بیماران کرونایی سرپایی و بستری آن به هیچ وجه لازم نیست برای تهیه دارو به بازار سیاه مراجعه کنند، چون با مدیریت خوب از خروج داروها از چرخه رسمی جلوگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم داروها دست دلالان بیفتد و بیماران نیازمند بدون دارو بمانند.

محمدی در خصوص داروی بیماران خاص غیرکرونایی، گفت: حدود سه تا چهار درصد به دلیل مشکلات واردات در بخش داروهای شیمی درمانی کمبود وجود دارد که پیگیر مرتفع شدن آن هستیم.

وی در پایان از هم‌استانی‌ها خواست، همکاری لازم را با رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از دورهمی با کادر درمان داشته باشند تا در زمینه تأمین داروهای کرونایی هم با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول