اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افتتاح نمایشی بیمارستان الوار گرمسیری برای ثبت در رزومه عملکرد

با وجود افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی امام رضا(ع) در بخش الوار گرمسیری اندیمشک در خرداد امسال اما این بیمارستان به بهره‌برداری نرسیده و مردم برای درمان به شهرستان اندیمشک مراجعه می‌کنند.

افتتاح نمایشی بیمارستان الوار گرمسیری برای ثبت در رزومه عملکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به مرکزیت شهر بیدروبه برای مناطق مختلف بخش الوار گرمسیری و نزدیک بودن به جاده ترانزیت شهرستان اندیمشک_استان‌خرم آباد در طی سال به دلیل سوانح رانندگی و دیر رسیدن مجروحین به بیمارستان تلفات زیادی  به دنبال داشته است.

در اواخر سال 91 کلنگ بیمارستانی 30 تخت‌خوابه در شهر بیدروبه با اعتبار چهار میلیارد و نیم آغاز شد و در فروردین 94 رئیس شبکه بهداشت و درمان وقت شهرستان از پیشرفت 80 درصدی این پروژه با اعتبار سه میلیارد تومان خبر داد و در اواخر شهریور همان سال مسوولان وقت خبر از تکمیل پروژه بیمارستان و افتتاح آن دادند.

بر اساس این گزارش، حدود 10 سال از وعده مسوولان مبنی برای احداث و راه‌اندازی بیمارستان گذشت تا اینکه در خرداد ماه  امسال بیمارستان بخش الوار گرمسیری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد اما اکنون به بهره‌برداری نرسیده و مردم همچنان برای درمان به بیمارستان امام علی(ع) در شهرستان اندیمشک مراجعه می‌کنند.

 

جان باختن چهار بیمار کرونایی

یکی از اهالی بخش الوار گرمسیری می‌گوید: ظرف هفت روز گذشته چهار نفر از ساکنان این منطقه که به کرونا دچار شده بودند جان باختند که قطعاً اگر امکانات بیمارستانی وجود داشت شاید می‌توانستیم آن‌ها را نجات دهیم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای رفت و آمد از بخش الوار گرمسیری تا شهرستان اندیمشک، همچنین احتمال سرایت بیماری کرونا به دنبال جا به جایی بیماران از بخش تا شهرستان، افزود: از هفته گذشته دستگاه سی تی اسکن بیمارستان اندیمشک خراب  شده و مردم ناچارند برای انجام معاینات به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

بیمارستان در شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، تمامی امکانات  و دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان بخش الوار گرمسیری فراهم و نیروهای بیمارستان جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه فقط بحث اتصال بیمارستان به HIS مانده است، افزود: فراخوان نیروهای پیمانکاری  بیمارستان در حال انجام و در حال تعیین هستند تا پس از انجام این مراحل بیمارستان در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه منابع محلی بخش الوار گرمسیری می‌گویند: نیروهای بیمارستان جذب شده‌اند اما برخی مسوولان مانع فعال شدن آن می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای فعال شدن بیمارستان عنوان کنیم اما احتمالاً تا پایان شهریور بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیمارستان 32  تختخوابی امام رضا(ع) بخش الوار گرمسیری اندیمشک در سوم خرداد امسال افتتاح شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 12 هزار و 500 مترمربع و اعتبار 330 میلیارد ریال احداث شده و دارای بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، زایشگاه زنان، درمانگاه و اتاق عمل است.

بخش الوار گرمسیری در شمال شهرستان اندیمشک و  بالغ بر 15 هزار نفر جمعیت دارد که باتوجه به کوهستانی بودن منطقه همچنین کشاورز و دامدار بودن عده زیادی از ساکنین علاوه بر مبتلا شدن به بیماری‌های طبیعی دچار حوادث دیگری مانند نیش زدگی مار و عقرب یا پرت شدن از کوه و... می‌شود.

فاصله زیاد بیمارستان امام علی (ع) در شهرستان اندیمشک تا بخش الوار گرمسیری بارها سبب شده است برخی افراد در مسیر جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول