اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از تعطیلی شش روزه مشاغل غیرضرور تا افزایش دو برابری جریمه‌های تخلف در رفت و آمد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ممنوعیت تردد سراسری از ساعت ۱۲ روز گذشته آغاز شده است و تا پنجم شهریورماه در سراسر کشور اعمال می‌شود.

از تعطیلی شش روزه مشاغل غیرضرور تا افزایش دو برابری جریمه‌های تخلف در رفت و آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه مجوزهای قبلی فرمانداری ها برای تردد خودروها باطل خواهد بود اظهار داشت: افراد حق تردد با این مجوزها را ندارند و کلیه مجوزها باطل اعلام شده است.

وی با اشاره به اعمال جریمه‌های دو میلیون تومانی برای خودروهای متخلف از دو برابر شدن جریمه‌ها پس از یک ماه از ثبت جریمه خبر داد و گفت: نیاز است جریمه‌ها با شدت بیشتری اعمال شود تا همه ملزم به رعایت باشند. 

معاون استاندار فارس اضافه کرد: تعطیلی شش روزه نیز که از امروز ۲۵ مردادماه در سراسر کشور اتخاذ شده است به جهت تلاش برای فروکش کردن موج پنجم کرونا است به این صورت کههمه ادارات، بانک‌ها، مشاغل غیر ضروری تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل خواهند بود.

قاسم پور در ادامه یادآور شد: اداراتی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، آتش نشانی، دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و ... در این مدت فعالیت خواهند داشت. 

او با بیان اینکه با همراهی نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیرات، راهداری و دستگاه‌های اجرایی دیگر با متخلفان برخوردمی شود اظهار داشت: مبادی ورودی استان فارس و شهر شیراز نیز ممنوعیت تردد دارند که در این راستا به فرمانداران تکلیف شده است تا با جدیت بر این مساله نظارت کنند. 

قاسم پور افزود: رسانه‌ها جزء گروه شغلی یک هستند و فعالیت آنها ممنوع نیست. 

وی تاکید کرد: همچنین در مشاغل گروه یک، نانوایی، داروخانه، سوپر مارکت، قصابی و سایر مشاغل که رفع نیازهای ضروری مردم را بر عهده دارند، مجاز به فعالیت هستند. 

او اعلام کرد: موزه‌ها، کتابخانه‌ها، اماکن گردشکری و فرهنگی و ... نیز تعطیل خواهند بود. 

قاسم پور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ شهرستان استان فارس دارای وضعیت قرمز هستند، گفت: برگزاری مراسم عزاداری تنها در فضاهای باز و با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است و فعالیت در فضاهای سرپوشیده غیرمجاز و ممنوع است. 

او در پایان با بیان اینکه کمبود دارو نیز برطرف شده، یاداور شد: مشکل خاصی از نظر تامین داروی بیماران کرونایی در استان نداریم و مشکل کمبود سرم نیز برطرف شده است. 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول