اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزارت نیرو نسبت به کاهش خاموشی‌ها در اصفهان اقدام کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید نسبت به کاهش خاموشی‌ها در استان اقدام کنند، چرا که خاموشی‌ها خسارات زیادی به بخش‌های صنعتی و خانگی وارد کرده است.

وزارت نیرو نسبت به کاهش خاموشی‌ها در اصفهان اقدام کند

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه خشکسالی سبب کمبود برق شده است، اظهار داشت: مطابق با مصوبه هیأت دولت به تمامی ادارات ابلاغ شد که مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش دهند، تعدیل روشنایی معابر، تنظیم دمای محیط کار، خاموش کردن سیستم سرمایشی خارج از ساعات اداری، همکاری با شرکت برق برای شناسایی مصارف غیرمجاز به تمامی ادارات ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شرکت برق با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی و امنیتی موفق به کشف ۷ هزار و ۱۸۰ ماینر در ۴۳۰ مکان شدند که ۹.۲۱ مگاوات توان تولید برق داشته است، از سال ۹۸ تاکنون ۲۶ هزار و ۲۹۳ دستگاه ماینر در ۸۱۶ مکان در استان اصفهان کشف شده که در کل ۲.۶۹ مگاوات تولید برق داشتند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند، گفت: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید نسبت به کاهش خاموشی‌ها در استان اقدام کنند، چرا که خاموشی‌ها خسارات زیادی به بخش‌های صنعتی و خانگی وارد کرده است، حدود ۸۰۰ حادثه آسانسور داشته‌ایم که عوامل امدادی اقدام به نجات کردند.

شیشه‌فروش با اشاره به اختلال و ترافیک در چهارراه‌ها به دنبال قطع برق افزود: مقرر شد، شهرهای بزرگ برق اضطراری برای چهارراه‌ها تأمین کنند و ۲۰ نفر نیروی آموزش دیده در زمان قطعی برق به پلیس راهور کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید برنامه‌ریزی می‌کرد و  نیروگاه‌هایی را در استان اصفهان ایجاد می‌کرد، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وزش باد و نور خورشید ضرورت دارد که وزارت نیرو نسبت به توسعه سیستم‌های برق در اصفهان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۵۰ مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی شکل گرفته و ۳۰ مگاوات هم در آینده مجوز استفاده آن داده شد ولی این ظرفیت برای استان کافی نیست و وزارت نیرو باید سرمایه‌گذاری کند و تسهیلات قائل شود تا از انرژی‌های تجدیدپذیر برق تولید شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول