اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات و دفاع در کمیسیون امور داخلی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از بررسی‌های برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع در این کمیسیون خبر داد.

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات و دفاع در کمیسیون امور داخلی

روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزارزی فارس، در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه کمیسیون شوراها وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشته و برنامه‌های خود را بیان کردند.

وی درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع افزود: آقای آشتیانی ضمن بیان رویکردها و اولویت‌ها برای ایجاد تحول در وزارت دفاع، تقویت بنیه دفاعی مبتنی بر توان داخلی از مهمترین نکات مد نظر وی بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: وزیر پیشنهادی دفاع بر جنبه‌های صیانتی و حفاظتی از  سرمایه‌های مادی و معنوی و حفاظت از نیروهای توانمند وزارت دفاع تاکید کرد؛ سابقه روشن آشتیانی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروی‌های مسلح، گویای اشراف وی بر حوزه‌های دفاعی کشور در سطوح مختلف بود. تقویت و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و  جنبه‌های صنعتی وزارت دفاع  مبتنی بر دانش بومی مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت. 

وی در خصوص بررسی برنامه‌های خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: داشتن برنامه روشن و شفاف  در حوزه‌های مختلف اقتصاد با توجه به مشکلات از نقاط قوت وی محسوب می‌شد؛ در حوزه بانک‌ها، مالیات، صدور مجوزهای کسب و کار و شفافیت و ارتقا بهره‌بری دارایی‌ها تحت نظر دولت، بیمه، اصلاحات در محیط کسب و کار، اصلاح نظام گمرک و فعال کردن ستاد اقتصادی دولت در جهت هماهنگی بین دستگاهی از جمله اولویت‌های وی بود. 

نجابت افزود: وی وعده بهبود ٢٠ درصدی مجوزهای کسب و کار را به نمایندگان داد؛ این در حالیست که اولویت‌های کوتاه مدت ۶ ماهه و چهار ساله از سوی وی مطرح شد و می‌توان گفت جمع بندی کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی اقتصاد مطلوب و مثبت بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص بررسی برنامه‌های گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: آقای باغ گلی معتقد است تلفیق تجربه فعالیت در مجتمع آموزشی و فعالیت در دانشگاه می‌تواند گره گشای چالش‌های آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: در کمیسیون موضوع تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس وی اعتقاد داشت تلفیق دغدغه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش همراستا با دیگر متولیان عرصه فرهنگ می تواند سبب جهت دهی و هدایت اذهام کودک و نوجوان شود .

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور افزود: به نظر می رسد ایده‌های وی در حوزه تعلیم و تربیت شفاف‌تر از مسائلی مانند تامین شان و منزلت فرهنگیان به عنوان یکی از دغدغه‌های نمایندگان بود.

نجابت در خصوص صحبت‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات، تصریح کرد: وی در هشت سرفصل اقدام به ارائه برنامه‌های قابل سنجش با معیارهای کمی کرد؛ حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات،اقتصاد دیجیتال و غیره از جمله مسائل مطرح شده بود.

وی درباره بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار کرد: نکات و دغدغه‌های نمایندگان شفاف مطرح شد و آقای خطیب نیز اولویت‌های کاری خود را بیان کرد.

وی گفت: اولویت داشتن مقابله با نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی، بازآرایی یکسری از نظامات برای مقابله با نفوذ،   ارتباط سازنده و تعامل مستقیم با دیگر جوامع اطلاعاتی کشور، پرهیز از موازی کاری، کمک به تولید به عنوان چشم بینای نظام برای مانع زدایی، تعامل و همکاری با کمیسیون برای اصلاح  قوانین حوزه امنیتی و اطلاعاتی و تلاش برای ارتقاء و تقویت بدنه متخصص و کارآمد وزارت اطلاعات و غیره از جمله برنامه‌های مدنظر وی بود.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول