اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تا پنجم شهریور

استاندار قم از کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تا ساعت ۲۴ روز پنجم شهریور ماه خبر داد.

کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تا پنجم شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که امروز و در حاشیه برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران سخن می گفت با تسلیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان (ع) اذعان کرد: امروز یکصدمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در اجرای دستورالعمل های صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با این بیماری برای ابلاغ مصوبات ستاد ملی برگزار شد.

وی با اشاره به منع تردد در روزهای پیشِ رو خاطر نشان کرد: در روزهای مشخص شده، ورود به استان برای پلاک های غیربومی و خروج از استان برای پلاک های بومی ممنوع خواهد بود.

استاندار قم ادامه داد: بر این اساس، مبادی ورودی و خروجی استان به مدت تقریبا دو هفته و تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریور ماه سال جاری کنترل خواهد شد.

وی سپس به ۶ روز تعطیلی پیشِ رو توجه داد و بیان کرد: در این تعطیلی به جز مشاغل گروه شغلی یک و ادارات اورژانسی و خدمات رسان، سایر فعالیت ها و مشاغل تعطیل خواهند بود.

سرمست درباره برگزاری مراسم عزاداری نیز ابراز امیدواری کرد این مراسم با رعایت شرایط بهداشتی در نهایت شکوه و معنویت برگزار شود.

وی افزود: البته بر اساس مصوبات ابلاغ شده، هرگونه دسته روی و یا انجام عزاداری در فضای بسته ممنوع است.

استاندار قم یادآور شد: خوشبختانه بیشتر هیئات قم مخصوصا هیئت های مهم و شاخص به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشگام و پیشتاز هستند که باید از این همدلی ها تشکر کرد.

سرمست با ابراز امیدواری برای رعایت حداکثری پروتکل ها از سوی مردم گفت: متأسفانه ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل است و از این رو باید مدیریت تخت صورت گیرد.

وی افزود: البته خوشبختانه در دوران تهدید شیوع کرونا، فرصت راه اندازی دو بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان مادر در استان دست داد، اما اکنون و با توجه به شرایط، نیازمند مدیریت فضاهای درمانی در استان هستیم تا نیاز به راه اندازی بیمارستان صحرایی نباشد.

استاندار قم از مردم خواست از فرصت تعطیلی های پیشِ رو برای قطع زنجیره کرونا حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی درباره موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا نیز گفت: تلاش برای توسعه واکسیناسیون در دستور کار است، ضمن آن که پیگیری های خوبی هم برای تأمین سهمیه واکسن استان صورت گرفته است که قطعا تداوم خواهد داشت.

سرمست در پایان سخنان خود با تشکر از خیرین عرصه سلامت، گروه های مردمی و هیئات و مواکب برای حضور در صحنه مبارزه با کرونا و انجام پشتیبانی های فداکارانه و داوطلبانه ابراز امیدواری کرد بخشی از این پشتیبانی ها برای تأمین دستگاه های اکسیژن ساز و جبران کمبود این دستگاه ها معطوف شود.

انتهای پیام/2285

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول