اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اهدای خون به یاد حسین(ع)؛ جان‌بخش بیماران شویم!

در ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان امام حسین(ع) قرار داریم و بحران کرونا نیاز به خون در بیماران بستری در مراکز درمانی و بیماران مزمن را بیشتر کرده است؛ بیاییم با شرکت در پویش نذر سلامتی اهدا کننده خون خود و حیاتبخش جان بیماران باشیم.

اهدای خون به یاد حسین(ع)؛ جان‌بخش بیماران شویم!

گروه سلامت خبرگزاری فارس: اهدای خون و کمک به روند درمان بیماران نیازمند با با ارزش ترین جوهر وجودی در بدن انسانها یعنی خون امری بسیار پسندیده و ممدوح است.

امسال با توجه به شیوع ویروس مرموز و مهلک کرونا در جهان و ایران، نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر احساس می‌شود و به علت وجود زیادتر بیماران در مراکز درمانی و درگیر شدن این بیماران با عوارض مختلف بیماری‌ها و از جمله بیمای کرونا، ضرورت اهدای خون امری مورد تاکید است.

نذر خون به عنوان یک حرکت انساندوستانه در ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان آقا امام حسین(ع) در قالب یک پویش سراسری مطرح شده و این اقدام نیک و پسندیده با استقبال مردمی روبرو شده است؛ به طوری که مردم نوع دوست می‌توانند تا پایان ماه صفر به اهدای خون مبادرت کنند.

امسال نیز این پویش سلامت محور و نجات بخش با عنوان " نجات یک انسان، نذر امسال من" همزمان با آغاز ماه محرم در استان تهران کلید خورده است.http://nobatdehi.ibto.ir

محمد رضا مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران در باره این پویش، گفت: شهروندان تهرانی و عزاداران سرور شهیدان می ‌توانند با اقتدا به فرهنگ نجات بخش اسلام و پیام ایثار نهضت عاشورا، با اهدای خون خود نجات یک انسان را پیشکش شهدای کربلا کنند.  

 مهدی زاده ادامه داد: در بیش از یک سالی که گذشت و روزهایی که پیش رو داریم هنوز با ویروس کشنده کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و به همین دلیل آمار اهدای خون دستخوش نوسان و شکننده است و چه خوب است که شهروندان نذورات خود را به نجات هرچه بیشتر جانها که نزد خداوند متعال کاری عظیم به شمار می رود، اختصاص دهند.

وی خون را صدقه جاریه و زکات سلامتی دانست که در رسیدن آن به فرد محتاج به خون تردیدی وجود ندارد. با ثبت نام در سایت نوبت دهی می‌توانید با انتخاب یک بازه زمانی خلوت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهدای خون راحت تری را تجربه کنید.

*انتقال خون استان تهران در روزهای تعطیل پیش رو پذیرای شهروندان است

در راستای اجرای این پویش، برنامه مراکز انتقال خون فعال تهران در روزهای تعطیل و ایام سوگواری سرور شهیدان اعلام شد.به شکلی که مراکز اهدای خون در روزهای تعطیل  پیش رو در ۲۵، ۲۶، ۲۹و ۳۰ مرداد به شرح زیر فعال خواهد بود:

مرکز جامع وصال از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰، مرکز جامع منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز منطقه ۲۰( شهر ری) از ساعت ۹ تا ۱۶"

همچنین مراکز فعال اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی به شرح زیر است:روز تاسوعا: مرکز جامع وصال ، مرکز شهید چمن گل منطقه ۵ ، مرکز جامع شهید کریمی منطقه ۴ (تهرانپارس) ومرکزجامع شهید اسدی آذر منطقه ۲۰( شهر ری) از ساعت ۸ تا ۲۴، مرکز جامع شهید فیروزی منطقه یک و مراکز پیروزی، شهریار، و ورامین نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فعال است.

روز عاشورا: مرکز جامع وصال ، مرکز شهید چمن گل منطقه ۵، مرکز جامع شهید کریمی منطقه ۴ (تهرانپارس) و مرکزجامع شهید اسدی آذر منطقه ۲۰( شهر ری) از ساعت ۷ تا ۲۴، و مرکز جامع شهید فیروزی منطقه یک، مراکز پیروزی، شهریار، و ورامین نیز از ساعت ۷ تا ۱۶ فعال است.

داوطلبان اهدای خون می توانند با ثبت نام در سامانه نوبت دهی به

همچنین داوطلبان اهدای خون در این ایام می‌توانند با مراجعه به‌ آدرس http://nobatdehi.ibto.ir زمان خلوت تری را برای اهدای خون و ادای نذر خود انتخاب و با نظم بیشتری اقدام به اهدا کنند.  

به یاد داشته باشیم! اهدای خون به بیماران اهدای زندگی و حیات مجدد برای آنهاست. این روزها که ایام عزاداری امام حسین(ع) است می توانیم با شرکت در این پویش انساندوستانه و نذر اهدای خون حیاتبخش انسانهای بسیار بوده و امید و گرمی دوباره ای به زندگی بیماران و خانواده‌های دل نگران آنها دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول