اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هلال احمر خراسان شمالی سومین مرکز تست کرونا را برپا کرد

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی سومین مرکز تست بیماری کووید ۱۹ را در خراسان شمالی راه‌اندازی کرد.

هلال احمر خراسان شمالی سومین مرکز تست کرونا را برپا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در جزئیات خبر، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس منحوص کرونا، مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا با هدف کمک به بهبود شرایط فعلی راه اندازی شد تا ازدحام‌ها در دو مرکز دولتی ۱۶ ساعته تست کرونا در استان و همچنین مراکز خصوصی کاهش یابد و همانند گذشته با حضور در خط مقدم، یاری گر مردم و پشتیبان نیروهای درمانی باشیم.

وی با اشاره به ابلاغیه دو روز گذشته هلال احمر کشور با موضوع لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان گفت: این قرارگاه روز گذشته در جمعیت استان تشکیل شد و راه اندازی مرکز تست ۱۶ ساعته کرونا در بجنورد به تصویب رسید.

محبان تصریح کرد: این مرکز در درمانگاه هلال احمر مرکز استان واقع در بلوار امام خمینی (ره) شرقی راه اندازی شده و از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ فعالیت می‌کند.

وی گفت: در این مرکز تلاش می‌شود قالب تست‌ها از نوع سریع (رپید تست) باشد و در کنار آن از تست‌های حلق و بینی(pcr) نیز استفاده می‌شود. پاسخ تست‌های رپید در همان محل اعلام و پاسخ تست‌های حلق یا بینی طی ۷۲ ساعت و پس از بررسی در آزمایشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: پیش بینی می‌شود روزانه دست کم پاسخگوی یک صد نفر از افراد مشکوک به کرونا باشیم. نوبت دهی به صورت حضوری است و هیچ هزینه‌ای نیز از مراجعه کنندگان دریافت نمی‌شود.

محبان ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری بوده‌اند. هنوز هم در کنار مردم هستند و از هیچ اقدامی برای مقابله با وضعیت فعلی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول