اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تکرار پاییز سیاه در شهرضا/ شناسایی کرونامثبت‌ها در شهرستان رکورد زد

رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: بیش از صد بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا بستری هستند که با پاییز سیاه سال پیش مطابقت می‌کند.

تکرار پاییز سیاه در شهرضا/ شناسایی کرونامثبت‌ها در شهرستان رکورد زد

فرزانه کمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دز واکسن در روز در شهرضا انجام می‌شود، اظهار داشت: کل جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرضا را که ۱۱۶ هزار نفر هستند را باید واکسینه کرد، تاکنون ۳۰ هزار و ۳۲۷ نفر دز اول و هزار و ۷۲۹ نفر دز دوم واکسن کرونا را در شهرضا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به زودی واکسیناسیون مادران باردار در شهرضا آغاز می‌شود، بیان کرد: اگر بتوانیم جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم در صورت ابتلای فرد به کرونا، طول درمان و بستری در بیمارستان کم می‌شود.

کمایی با بیان اینکه در قسمت سرپایی مرکز منتخب کرونا در شهرضا در کل این ۱۸ ماه در یک روز ۱۶۷ نمونه کرونا مثبت و افراد بدحال شناسایی شدند که رکورد زد، عنوان کرد: حدود ۶۵ درصد از نمونه‌ها مثبت است و ۳۰ درصد از کیت‌ها خطا دارد، بنابراین هر علایم سرماخوردگی مساوی با کرونا است و فرد باید ۱۴ روز قرنطینه شود؛ میزان انتشار این سویه بسیار زیاد است و خانوادگی درگیر و بستری می‌شوند.

تکرار پاییز سیاه در شهرضا

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به افزایش مرگ و میر جوانان ناشی از کرونا در شهرضا ادامه داد: بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا بستری هستند که با پاییز سیاه سال پیش مطابقت می‌کند و تفاوتی که دارد کرونای آن زمان آمار مرگ و میر بالای ۶۵ سال بود و در حال حاضر سن فوتی‌ها بسیار پایین آمده است و ۲۰ تا ۴۰ ساله فوت شده در شهرضا داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: به خاطر محدودیت در نیروی انسانی بیمارستان و پاسخگویی به درمان عاجزانه می‌خواهیم مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از تجمع دوری کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول