اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تصویب قرارداد اجرای پروژه ذوب مس در مجتمع مس‌سونگون

استاندار آذربایجان‌شرقی از تصویب قرارداد اجرای پروژه ذوب مس در مجتمع مس‌سونگون توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری بالایی که در این پروژه انجام شده به‌زودی شاهد فعالیت‌های بزرگی در منطقه خواهیم بود.

تصویب قرارداد اجرای پروژه ذوب مس در مجتمع مس‌سونگون

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظها  داشت: مجمع عالی شرکت ملی مس ایران اخیراً 150 میلیارد تومان برای برای تکمیل بزرگراه خواجه- ورزقان تا مرز نوردوز، 35 میلیارد تومان برای ایجاد پایگاه امداد هوایی ارسباران و 50 میلیارد تومان برای ایفای تعهدات اجتماعی خود اعتبار تخصیص داده و با شروع پروژه ذوب مس، امکانات خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان مبنی بر اصلاح حریم شهر ورزقان هم گفت: نباید توسعه شهر به‌خاطر خواسته‌های شخصی افراد تحت تأثیر قرار گیرد و تصمیماتی که امروز گرفته می‌شود، نباید در آینده مشکل ایجاد کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: همه نیروها و دستگاه‌های مسوول تلاش کردند تا آتش در این منطقه مهار شود اما در عین حال انتظار داریم اقدامات مربوط در زمان کمتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه با فاصله کمی از این حادثه، شاهد وقوع سیل در شهرستان کلیبر بودیم، افزود: متأسفانه 6 روستا در این حادثه آسیب دیدند و 3 نفر از هموطنان خود را از دست دادیم.

پورمحمدی متذکر شد: در جریان بازدید نایب رئیس مجلس از مناطق سیل‌زده، مصوبات خوبی برای جبران خسارت‌ها در نظر گرفته شد که دستگاه‌های مسوول باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص گزارش کارگروه تخصصی امور فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان هم تصریح کرد: توسعه شهر و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند کاهش نابرابری است و طرح‌های بازآفرینی که اقدامی در این راستا به شمار می‌رود، باید با جدیت دنبال شود.

در این جلسه برخی از مسائل مربوط به بودجه استان بررسی و 30 مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان از جمله الحاق 44 هکتار زمین به حریم شهر بستان‌آباد و اصلاح حریم شهر ورزقان به تصویب رسید.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول