اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزارت راه درگیر مشکلات قطار، جاده و هواپیما نمی‌تواند مسکن سازی کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با انبوهی از مشکلات قطار، جاده و هواپیما نمی‌تواند مسکن سازی کند تاکید کرد که باید برای تامین مسکن اقشار محروم جامعه اقدام کنیم.

وزارت راه درگیر مشکلات قطار، جاده و هواپیما نمی‌تواند مسکن سازی کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است؛ دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنان که نیازمندتر هستند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کنند، این اصل متقن قانون اساسی است.

وی افزود: برنامه چشم انداز سیاست‌های ابلاغی مسکن توسط مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح دارد؛ مقام معظم رهبری هم به صراحت در تاریخ 29 اسفند 89، 9 مورد از مواردی که بایستی در راستای تامین مسکن مناسب برای مردم اجرایی و عملیاتی شود را اعلام کرده‌اند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با چه وزارتخانه‌ای می‌خواهیم مشکل مسکن را حل کنیم؟ با وزارتخانه‌ای که در مشکلات راه مانده است؟ وزارتخانه‌ای که در مسائل ریلی و مسائل پروازهای هوایی وامانده است؟ 

وی گفت: در بند 3 برنامه ریزی دولت در جهت تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و نیازمند و حمایت از ایجاد و تقویت موسسات خیریه ابتکارهای مردمی برای تامین مسکن اقشار محروم آمده است؛ چطور عده‌ای می‌گویند انتزاع وزارت راه و شهرسازی و تشکیل دو وزارتخانه مغایر اصل 75 قانون اساسی است و بار مالی دارد.

آصفری افزود: دولت چگونه می‌خواهد برای تامین مسکن گروه‌های کم درآمد برنامه‌ریزی کند در حالی که وزارتخانه‌ای برای این حوزه ندارد؟ امروز ازدواج جوانان به کنار، حتی خانواده‌ای که چندین فرزند دارد بعد از گذشت چندین سال یک خانه ۵۰ متری نمی‌تواند داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز راهداری های ما در استان‌ها امکانات و تجهیزات ندارند و شبکه ریلی و راهی دچار مشکل است. چگونه می‌خواهند مسائل مسکن را نیز حل کنند؟

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول