اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نظارت ۳۹ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی

مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: ۳۹ اکیپ ثابت و سیار نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را بر عهده دارند.

نظارت ۳۹ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی

محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فادس در همدان از نظارت ۳۹ اکیپ دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌های قربانی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و اظهار کرد: امسال دامپزشکان، بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی، در مکان‌های مشخص شده مستقر هستند و بر ذبح دام نظارت کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، امسال ذبح دام در خیابان‌ها و معابر ممنوع است گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و تامین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورا اقدام به ذبح دام و نذورات دام قربانی می‌کنند، انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه گروه‌های بازرسی و نظارت بهداشتی در اداره‌های دامپزشکی استان تجهیز و سازماندهی شده‌اند، در ادامه از شهروندان خواست نسبت به تامین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز زیر نظارت دامپزشکی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز به معاینه رایگان دام‌ها، نذورات و لاشه دام‌های قربانی مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.

رسولی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم اکیپ‌های سیار و بازرسان دامپزشکی در سطح استان حضور داشته و بر کشتار دام نظارت کامل دارند گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، ۲۳ دامپزشک، ۳۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۱ ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت دارند و در صورت تماس با شماره ۱۵۱۲، اکیپ سیار دامپزشکی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه تمام کشتارگاه‌های دام در روز تاسوعا و عاشورا در سطح استان فعالیت دارند که همه آنها با حضور بازرسان بهداشتی در حال آماده‌باش هستند تاکید کرد: عزاداران حسینی نذورات خود را در کشتارگاه‌ها کشتار ‌کنند تا جلوی هر گونه آلودگی و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان گرفته شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول