اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آتش‌سوزی‌های آمریکا شمار مرگ کرونایی‌ها را افزایش داده است

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، آتش سوزی در ایالات متحده موارد و مرگ و میر کروناویروس را افزایش داده است.

آتش‌سوزی‌های آمریکا شمار مرگ کرونایی‌ها را افزایش داده است

به گزارش خبرنگارگ روه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس یک مطالعه جدید که در نشریه «ساینس ادونسز» (Science Advances) منتشر شده، قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی ذرات ریز ناشی از آتش سوزی‌ها ممکن است منجر به هزاران مورد و مرگ و میر بیشتر ناشی از کووید ۱۹ شود.

به گفته این مطالعه، آتش سوزی در ایالات متحده موارد و مرگ و میر کروناویروس را افزایش داده است؛ یک مطالعه دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد دود ناشی از آتش سوزی گسترده در شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده به میزان قابل توجهی میزان عفونت و میزان مرگ و میر کروناویروس را افزایش داده است.

به گفته  فرانچسکا دومینیچی، نویسنده مطالعه و متخصص آمار زیستی هاروارد، بدون آتش سوزی تقریباً ۲۰ هزار ابتلا کمتر و تقریبا ۷۵۰ نفر کمتر جان خود را از دست می‌دادند. این مطالعه موارد کووید ۱۹  را در پی آتش سوزی در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن در سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داد.

دومینیچی به نشنال جئوگرافیک که این مطالعه را مرور کرده گفت: آتش سوزی‌های پی در پی همه گیری را تشدید کرد؛ نوع خطرناکی از ذرات معلق به نام PM ۲.۵ از عوامل مهم تشدید همه‌گیری و افزایش شمار مبتلایان بوده است.

به گفته سارا هندرسون از مرکز کنترل بیماری بریتیش کلمبیا، وقتی ذرات معلق PM ۲.۵ وارد ریه‌ها می‌شود، با مخاطی که به طور طبیعی آلاینده‌ها را فیلتر می‌کند تداخل ایجاد می‌کند و ورود ویروس کرونا به بدن را آسان می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول