اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اسکان اضطراری ۳۵۶ تبعه افغانستانی در سیستان

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر سیستان وبلوچستان از اسکان اضطراری ۳۵۶ تبعه افغانستانی در اردوگاه ادیمی در منطقه سیستان خبر داد.

اسکان اضطراری ۳۵۶ تبعه افغانستانی در سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، علیرضا میربهاءالدین اظهار کرد: از آنجایی که اسکان اضطراری بر عهده جمعیت هلال‌احمر است 2 اردوگاه هزار نفری در منطقه میلک با مدیریت سازمان اتباع امور بیگانه ‏و بازارچه های مرزی با مدیریت هلال احمر مستقر شده است.‏

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در بحث اردوگاه ها و اسکان اضطراری هلال احمر در چارچوب قانون و مقررات اردوگاه های کشوری ورود خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اتباع افغانستانی که تاکنون وارد مرزهای ایران شده اند پس از گذشت نهایتا ۷۲ ساعت به کشور خودشان بازگردانده می شوند.

به گفته وی، با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و با همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی در همان ابتدای ورود اتباع بیگانه به ایران جهت پیشگیری از شیوع و مدیریت بحران کرونا در این خطه کشور، تست غربالگری کووید۱۹ انجام می شود.

میربهاءالدین گفت: در جلسات و دیدارهای مکرری که با استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر کل مدیریت بحران استان و فرماندار ویژه زابل داشته ایم، اعلام آمادگی برای هرگونه اقدام احتمالی را کرده ایم تا به آوارگان افغانستانی بنابر آنچه در چهارچوب قوانین است، اسکان اضطراری دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه به ۴۴ خانوار از اتباع افغانستانی که در برگیرنده۳۵۶ نفر است اسکان اضطراری داده ایم که بعد از۷۲ ساعت به کشور افغانستان بازگشتند.

وی اظهار کرد: از ۲۰ اسفند۹۹ تا کنون جمعیت هلال احمر در سه پایانه مرزی ریمدان، میرجاوه و میلک اقدام به انجام تست کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی کرده است، که این مهم تا زمان بازگشایی مرزها و انجام ترددها تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول