اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ورود به گلستان ممنوع است/ اشغال ۲ هزار تخت برای بیماران کرونا

استاندار گلستان گفت: تا اطلاع ثانوی ورود به استان گلستان ممنوع است و پلیس از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری خواهد کرد.

ورود به گلستان ممنوع است/ اشغال ۲ هزار تخت برای بیماران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه همچنان در شرایط بسیار بدی از نظر شیوع ویروس کرونا هستیم و حدود ۲ هزار بستری در بیمارستان‌های استان داریم در شرایطی که کل تخت‌های بیمارستانی ما در استان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت است.

وی ادامه داد: همچنین باید به این نکته هم دقت کنیم که یک هزار بیمار هم به صورت سرپایی دستورات درمانی را دریافت کرده و در منزل در حال درمان هستند و روزانه برای آنها تزریق دارو به صورت سرپایی انجام می‌شود.

* شرایط استان گلستان شرایط عادی نیست/ راهی جز رعایت دستورات بهداشتی در شرایط فعلی نداریم

استاندار گلستان بیان کرد: شرایط استان گلستان شرایط عادی نیست و درخواست من از مردم استان رعایت نکات پیشگیرانه است و راهی جز رعایت دستورات بهداشتی در شرایط فعلی نداریم.

حق‌شناس در خصوص احتمال افزایش سفرها در تعطیلات پیش‌رو بیان کرد: ورود به استان گلستان از هر نقطه‌ای ممنوع است و صدور هرگونه برگ تردد نیز ممنوع و برگه‌های صادر شده نیز فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: به نیروی انتظامی ابلاغ کردیم که ورودی استان به شدت کنترل شود و حتی در صورتی که نیاز بود از نیروهای سپاه نیز برای کنترل و کمک استفاده شود.

* ورود نیروهای کادر درمانی سپاه برای ارائه خدمات و کمک به دانشگاه علوم پزشکی گلستان جای تشکر دارد

استاندار گلستان تصریح کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته تعدادی از نیروهای کادر درمانی سپاه وارد استان شده و در حال ارائه خدمات به مردم و کمک به دانشگاه علوم پزشکی گلستان هستند که جا دارد از سپاه در این عرصه تشکر ویژه داشته باشم.

حق‌شناس گفت: به اتاق اصناف استان ابلاغ شد با صنوفی که رعایت دستورالعمل‌ها را ندارند با جدیت پلمب کنند و با این اصناف برخورد شود.

* در حالی که تقریبا همه هیات‌های عزاداری دستورات ابلاغی ستاد کرونا را رعایت می‌کنند ولی تعداد انگشتان یک دست هیات‌های مذهبی دستورات را رعایت نمی‌کنند/ اگر رعایت نکنند ملزم به تعطیلی هستیم

وی اضافه کرد: در گرگان ۴۰۰ هیات مذهبی وجود دارد و در استان پنج برابر این عدد هیات مذهبی وجود دارد که تقریبا همه هیات‌ها دستورات ابلاغ شده برای برگزاری مراسم‌های محرم را رعایت می‌کنند اما تعداد انگشتان یک دست هیات‌های مذهبی هستند که دستورات را رعایت نمی‌کنند که درخواست ما این است هیات‌ها خودشان رعایت مسائل را داشته باشند و اگر دستورات را رعایت نکنند ملزم به تعطیلی هیات هستیم.

حق‌شناس گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی، فرمانداری‌ها، دادستانی، بهداشت، نیروی انتظامی و سپاه از امشب تیم‌های بازرسی را اعزام و در بازدیدها برخوردهای لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول