اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسیجیان مازندرانی پای اهدای خون آمدند

مازندران با کمبود خون مواجه است و خون و فرآورده‌های خونی در استان به 50 درصد کاهش پیدا کرده، در همین راستا رزمایش اهدای خون سالم اهدای زندگی با مشارکت سپاه کربلا در حال برگزاری است.

بسیجیان مازندرانی پای اهدای خون آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شد تا مردم مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون داشته باشند  و این امر باعث کمبود خون و فرآورده‌های خونی در کشور و به دنبال آن در استان شده است.

 کاهش اهداکنندگان خون مشکلات جدی برای بیمارانی که به خون نیاز دارند به‌وجود آورده است، خون سالم نجات‌دهنده زندگی است و نبود خون به معنی پایان زندگی افرادی است که با بیماری‌های خاص دست و پنجه نرم می‌کنند و فقط خون اهدایی از سوی انسان‌ها می‌توانند جان بیماران را نجات دهد.

کمبود خون در استان مازندران جدی است، مازندران در حال حاضر فقط ۵۰ درصد خون و فرآورده‌های خونی دارد، بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران سرطانی برای نجات از مرگ، این روزها چشم به راه اهدای خون همنوعان خود هستند.

بسیجیان استان مازندران که در هر امری پای‌کار هستند این‌بار نیز به درخواست سازمان انتقال خون مازندران لبیک گفته به کمک بیماران نیازمند شتافته‌اند.

در همین راستا رزمایشی با مشارکت سپاه کربلای استان مازندران و سازمان انتقال خون استان در حال برگزاری است،گام نخست نهضت بزرگ اهدای خون در دهه اول ماه محرم با عنوان اهدای خون سالم اهدای زندگی، در راستای پیشگیری از کمبود خون و حفظ و ارتقای ذخایر بانک خون و همچنین کمک در تسریع درمان هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ و همراهی‌های سازنده برای قطع زنجیره این ویروس طغیان‌کرده، در حال انجام است.

این رزمایش با احسان سرخ آحاد بسیجیان و سازمان‌ها و رده‌های مقاومت بسیج به همت سازمان بسیج کارمندان و ادارات سپاه کربلا و اداره کل انتقال خون در واحدهای سیار و مراکز انتقال خون این نهاد در سراسر استان در حال برگزاری است.

در پنجمین روز از دهه اول ماه محرم ۱۴۰۰ با استقرار واحد سیار انتقال خون در محل ستاد سپاه کربلا این رزمایش و نهضت حسینی با حضور و استقبال پایوران این نهاد مردمی هم برگزار شد.

*ظرفیت خون در مازندران به ۵۰ درصد تقلیل پیدا کرد

ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون استان مازندران در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: کار مشترکی اینبار میان سازمان انتقال خون مازندران و سپاه کربلا به نام رزمایش اهدای خون سالم اهدای زندگی "شهید خناری‌نژاد" از اول محرم شروع شده و تا پایان دهه محرم اولین مرحله ان را پشت‌سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: به دلیل وضعیت بحرانی کرونا و در پیک پنجم آن با یک سری مشکلاتی مواجهه شدیم که اهداکنندگان مستمر ما که همیشه یار و مددکار ما بودند خود و یا خانواده شان به کرونا مبتلا شده‌اند که حضورشان این روزها در مراکز انتقال خون کمتر است، می‌خواهیم با اجرای این رزمایش کمبود خون و فرآورده‌هایش را در ۵۰ مرکز درمانی استان مازندران و افرادی که بیماران خاص هستند و این روزها با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه هستند را جبران کنیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مازندران افزود: امروز روز ایثار است روزی است که مانند جنگ بسیجیان و سپاهیان پای‌کار می‌آیند تا هیچ عزیزی از بیماران سرطانی و بیمارانی که به کووید مبتلا شده‌اند و به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند با کمبود خون مواجه نشوند ان‌شاالله عزیزان جوان، بسیجیان و آنهایی که برای اولین بار به کمک ما می‌آیند به سوی این امر بشتابند تا کمبودی که در زمینه خون داریم جبران کنیم.

تقوی با بیان اینکه این روزها ظرفیت خونمان به ۵۰ درصد تقلیل پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امروز اگر به کمک ما نیایید جان‌ها در خطر می‌افتد و مشکلات زیادی خواهیم داشت، ان‌شاالله رزمایش مرحله اول ما که رزمایش ۱۰ روز اول محرم است  را با مراجعه بسیار پشت‌سر خواهیم گذاشت در مراحل بعدی هم کاری خواهیم کرد که مازندران همچنان در صدر ۳۱ استان کشور قرار گیرد.

*نیاز استان به خون در سال ۱۴۰۰ هزار واحد است

در ادامه سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در حاشیه این رزمایش خاطرنشان کرد: در راستای فرمایش رهبر انقلاب در بحث کمک به مردم و بیماری کرونا، سپاه کربلای استان مازندران با کمک سازمان انتقال خون نسبت به اجرای یک رزمایش اقدام کردند که در غالب این رزمایش با عنوان شهید خناری‌نژاد، اهدای خون به مردم استان مازندران صورت گیرد.

 

وی افزود: این رزمایش بواسطه شرایط کمبود فرآورده‌های خونی شکل گرفت، ما درخواستی از طرف سازمان انتقال خون استان داشتیم که بتوانیم در این ایام بسیار ارزشمند و با اهمیت محرم از این فضا استفاده کنیم تا با اجرای این رزمایش فرآورده‌های خونی سازمان انتقال خون فراهم شود، مجموع احتیاج سازمان انتقال خون استان مازندران در سال حدود ۱۴۰ هزار واحد خونی است که باید توسط سازمان انتقال خون از مردم جمع‌آوری شود و تاکنون حدود ۴۷ هزار واحد خونی توسط انتقال خون جمع‌آوری شده که تا پایان سال باید حدود ۹۳ هزار واحد جمع‌آوری شود.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: ما در این رزمایش که بخشی از رزمایش شهید سلیمانی است هدف‌گذاری کردیم که با بهره‌گیری از بسیجیان عزیز تا هر زمانی که امکان دارد ۹۳ هزار واحد خونی را که مورد احتیاج نیازمندان به خون است، جمع‌آوری کنیم.

سردار مسلمی بیان کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی مردم و همچنین کادر درمان خون و فرآورده‌های خونی است، که ان‌شالله با اقدام خوب و به جایی که توسط سازمان انتقال خون و سپاه کربلا در حال شکل‌گیری است بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که دغدغه بیماران و کارد درمان برطرف شود و همه نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی مورد نیاز سازمان انتقال خون را برآورده کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول