اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

سابقه صنعتی محرابیان به کار وزارت نیرو می‌آید/ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در گرو نگاه صنعت محور‎

یک کارشناس انرژی گفت: وزیر پیشنهادی نیرو سابقه مدیریت در بالاترین سطوح صنعت کشور را در کارنامه دارد، این مسئله موید حاکم شدن دید صنعتی در بخش زیرساختی وزارت نیرو و حل مشکلات این حوزه است.

سابقه صنعتی محرابیان به کار وزارت نیرو می‌آید/ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در گرو نگاه صنعت محور‎

پژمان تیموری، کارشناس حوزه انرژی و مولف یکی از کتاب‌های مرجع صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به این مسئله که حوزه صنعت ارتباط نزدیکی با بخش نیروی کشور دارد، گفت: به طور کلی بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های وزارت نیرو نظیر نیروگاه‌های کشور جزء بخش صنایع کشور رده‌بندی می‌شوند.

این کارشناس انرژی در تشریح این مسئله که بخش عمده‌ای از مشکلات صمت تولید حوزه نیرو مرتبط با خلا دید صنعتی در این حوزه است، تاکید کرد: قطعا اگر دید صنعتی در حوزه نیرو به طور کامل حکمفرما شود، بسیاری از مشکلات نظیر اقتصاد صنعت آب و برق به همراه متنوع‌سازی سبد انرژی و خودکفایی کامل در این حوزه میسر خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم حاکم شدن دید صنعتی به فضای زیرساختی وزارت نیرو، افزود: در حال حاضر بدنه زیرساختی وزارت نیرو در ساخت و احداث پروژه‌ها با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند که در قالب مدیریت و حکمرانی صنعتی قابل حل است.

*کارنامه محرابیان موید حل مشکلات زیرساختی وزارت نیرو است

تیموری با اشاره به انتخاب علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو تاکید، کرد: وزیر پیشنهادی نیرو سابقه مدیریت در بالاترین سطوح صنعت کشور را در کارنامه دارد و این مسئله موید حاکم شدن دید صنعتی در بخش زیرساختی وزارت نیرو و حل مشکلات این حوزه است.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به اولویت‌های صنعت برق در این حوزه گفت: بخش صنایع تجدیدپذیر کشور نظیر، نیروگاه‌های خورشیدی، نیروگاه‌های بادی خشکی و فراساحلی و سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر به کمک حاکم شدن دید صنعتی می‌توانند فرصت ظهور و بروز پیدا کرده و باید در اولویت وزارت نیروی دولت جدید باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول