اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمپین فشار بر بایدن و کنگره برای توقف تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس

ائتلاف سازمانهای فلسطینی در ایالات متحده آمریکا کمپینی برای اعمال فشار بر واشنگتن و وادار کردن آن به جلوگیری از اقدامات تل‌آویو در تخریب منازل فلسطینی‌ها در یکی از محله‌های قدس شرقی راه‌اندازی کرد.

کمپین فشار بر بایدن و کنگره برای توقف تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سازمانهای فلسطینی در ایالات متحده آمریکا، کمپینی را برای فشار بر دولت آمریکا و اعضای کنگره راه‌اندازی کرده‌اند تا از طریق آن از اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب ۱۶ منزل در شهرک سلوان در قدس اشغالی جلوگیری کنند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این ائتلاف طی بیانیه‌ای از کلیه موسسات و همپیمانان خود خواست تا با برقراری تماس‌هایی با دولت و اعضای کنگره آمریکا و نیز برگزاری تظاهرات‌ها و اعتراض‌های خیابانی، برای توقف روند تخریب این منازل در قدس اشغالی تلاش کنند.

در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، آمده است: «ما فقط دو روز با ۱۵ آگوست فاصله داریم ، تاریخی که تعلیق حکم تخریب ۱۶ خانه در محله البستان در سلوان پایان می یابد».

 در ادامه این بیانیه، بر ضرورت برگزاری تظاهرات و تماس با رهبران حزب دموکرات آمریکا و درخواست برای اعمال فشار بر اسرائیل به منظور توقف کوچ اجباری ساکنان این محله تاکید شد.

در ادامه این بیانیه همچنین بر ضرورت فشار بر اعضای کنگره آمریکا حتی در دوره تعطیلات پارلمانی، به منظور توقف روند کوچ اجباری فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی تاکید شد.

این ائتلاف بخشی نیز در سایت اطلاع‌رسانی خود راه‌اندازی کرده و در آن اطلاعاتی از سلوان، عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها، شماره تلفن‌های اعضای کنگره، آدرس‌های منازل و دفاترشان، توصیه‌های کارشناسان برای برگزاری تظاهرات و نمونه‌هایی از فعالیت کمپین برای تماس با اعضای کنگره و رهبران حزب دموکرات منتشر می‌کند.

اشغالگران صهیونیست، اخیرا اعلام کرده‌اند می‌خواهند ده‌ها منزل را در محله البستان در شهرک سلوان تخریب کنند و ده‌ها خانواده فلسطینی دیگر را از محله بطن الهوی واقع در همین شهرک، از منازلشان طرد کنند.

البستان بیش از ۷۰ دونم مساحت دارد و ۱۵۵۰ نفر را در خود جای داده است. از سال ۲۰۰۵، اشغالگران، تلاش دارند تا بیش از صد منزل  فلسطینی در این محله را تخریب کنند.

بهانه رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه، طبق معمول ساخت و ساز بدون مجوز است.

شهرداری قدس اشغالی از سال‌ها پیش سعی دارد صدها واحد مسکونی در حی البستان را تخریب و در راستای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی، این محله را به «پارک‌ توراتی» تبدیل کند اما این طرح تاکنون چندین بار تحت فشارهای مردمی به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول