اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ذخیره بانک خون کرمانشاه حدود ۴ روز است

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: باید حداقل ذخیره پنج روز کاری از تمامی گروه‌های خونی داشته باشیم که این ذخیره در حال حاضر در استان، حدود چهار روز است.

ذخیره بانک خون کرمانشاه حدود ۴ روز است

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص طرح نذر خون در ایام محروم و صفر، اظهار داشت: طرح نذر خونی چندسالی‌ست که از اول محرم تا پایان ماه صفر در سازمان انتقال خون اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این نذر بسیار ارزشمند است چون از جنس زندگی است و حداقل با هر اهدای خون سه نفر به زندگی امیدوارتر می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال هم همانند سال‌های گذشته در سازمان انتقال خون در دو نوبت صبح و ظهر ( از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ عصر) همکاران در خدمت اهداکنندگان هستند، هم استانی‌ها نذر خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

وی با اشاره به استقبال هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه در اجرای طرح نذر خون، تصریح کرد: هیأت‌ها و دستجات در راستای جلوگیری از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت اینترنتی نوبت بگیرند.

صالحی‌فر در خصوص ذخایر خونی استان، گفت: ذخیره خون هیچ‌وقت پایدار نبوده و نخواهد بود چون امکان ذخیر‌سازی برای فرآورده‌ای چون پلاکت که تنها سه روز است چیزی به نام ذخیره معنا ندارد، بنابراین به‌صورت روزمره نیازمند اهداکنندگان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید حداقل ذخیره پنج روز کاری از تمامی گروه‌های خونی داشته باشیم که این ذخیره در حال حاضر در استان، حدود چهار روز است.

این مسؤول به فعالیت تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: از مردم درخواست داریم در تعطیلات عاشورا و تاسوعا از سفر بپرهیزند چون علاوه بر اینکه سبب گسترش ویروس کرونا می‌شوند، با افزایش حجم ترافیک احتمال افزایش تصادفات و در نتیجه افزایش مصرف خون هم وجود دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول