اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

«خطوط سریع» ویژه زنان باردار در زمان همه‌گیری کرونا

چین در تازه‌ترین اقدامات خود، اماکنی را برای معاینه‌های دوره‌ای زنان باردار ایجاد کرده تا آنها بدون ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا، تا زمان تولد کودک ایمن باشند و چکاپ‌‌های این دوره را انجام دهند.

«خطوط سریع» ویژه زنان باردار  در زمان همه‌گیری کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، زنان باردار در شهر یانگژو، استان جیانگ سو  چین، هنگام آزمایش در میان همه‌گیری کرونا می‌توانند از کانال‌های سبز (خطوط سریع) استفاده کنند؛ کانال‌های سبز راهکار دولت برای معاینه  مادر باردار و کودک وی است که در کمترین زمان و با رعایت کامل پروتکل بهداشتی به منظور حفظ سلامت آنها انجام می‌شود.

براساس داده‌های موجود، سالمندان و کودکان نیز می‌توانند از خطوط سریع استفاده کنند، با وجود آنکه با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در چین هفتمین دور آزمایش جمعی نیز در حال انجام است.

شهر یانگژو بیش از ۴۸۰ مورد تایید شده از نوع دلتا را از زمان شیوع بیماری در ماه ژوئیه ( ۴۰ روز پیش) تأیید کرده است. در شرایطی که کروناویروس دوباره شیوع یافته و برخی از شهرها تحت قوانین قرنطینه همه گیری قرار گرفته‌اند، زنان باردار دچار این مشکل هستند که آیا برای معاینه عادی به بیمارستان مراجعه کنند یا خیر. در پاسخ به این وضعیت چالش برانگیز، مقامات می گویند که تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

پس از شروع شیوع بیمار ، متخصصان پزشکی در این شهر تاکید کردند که زنان باردار نباید از معاینات قبل از زایمان خودداری کنند. معمولاً هفت تا ۱۱ چکاپ قبل از تولد در دوران بارداری انجام می‌شود. برخی از آنها را می‌توان در دوران قرنطینه یا شیوع بیماری به تعویق انداخت، اما برخی از آنها ضروری هستند. زنان بارداری که در جوامع متوسط ​​و پرخطر زندگی می‌کنند می توانند با نتیجه آزمایش منفی به بیمارستان مراجعه کنند.

کارشناسان بهداشت نیز پیشنهاد می‌کنند زنان باردار با وجود شیوع کرونا در شهر یانگژو، مرتباً معاینه قبل از تولد را انجام دهند؛ به همین منظور مراکزی ویژه زنان باردار که تمام پروتکل‌های بهداشتی در آنها اجرا می‌شود و فارغ از جمعیت است ایجاد شده تا از سلامت مادر و جنین مراقبت شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول