اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

بازدید مجازی از 6 موزه در قلب سعد آباد/تابلوی عصر عاشورا کجاست؟

تورهای مجازی باعث ترغیب شما به دیدن یک مکان تاریخی و فرهنگی می شود.

بازدید مجازی از 6 موزه در قلب سعد آباد/تابلوی عصر عاشورا کجاست؟

گروه زندگی: گردشگری مجازی تجربه‌ای جدید در سایه کرونا است که می تواند شما را با پیشینه تاریخی، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف ایران از جمله تهران آشنا کند.

تورهای مجازی نه‌ تنها باعث ترغیب شما به دیدن یک مکان تاریخی و فرهنگی می شود، بلکه می تواند کمک کند تا بعد از مهار کرونا به راحتی در مورد مقصد گردشگری خود تصمیم گیری کنید.

کاخ موزه سعد آباد یکی از همین مکان های دیدنی است که تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود می کشید و جزو مهم ترین اماکن گردشگری کشور در بین توریست ها شناخته می شد.

حالا شما می توانید با یک کلیک در اینجا برای ساعاتی مهمان این کاخ با شکوه شوید و تجربه جدیدی را در کنار خانواده داشته باشید.

در ابتدای این بازدید مجازی فلش راهنما شما را به سمت موزه های برادران امیدوار، استاد بهزاد و استاد میرعماد هدایت می کند.

موزه برادران امیدوار

با انتخاب مسیر مستقیم به سمت موزه برادران امیدوار می روید، جایی که پنجم مهرماه سال 82 به عنوان اولین موزه انسان‌شناسی در ایران و همزمان با هفته جهانگردی افتتاح شد.

شما در دو بخش از این موزه آثار اهدایی عیسی و عبدلله امیدوار را می بیند که به عنوان جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز ایرانی حاصل سفرهای خود به قاره های آمریکا، آسیا،‌ آفریقا و استرالیا را می بینید.

این دو برادر سفر پژوهشی خود به دور دنیا را از اوایل پاییز سال 33 و تنها با دو دستگاه موتورسیکلت ماچلس 500 سی سی از خانه پدری شان در سی متری نظامی تهران به سمت مرز شرقی ایران با افغانستان شروع کردند.

پس از خروج از این موزه شما می توانید به سمت موزه های استاد بهزاد و استاد میرعماد بروید.

موزه استاد بهزاد

جایی که آثار و مجموعه ای از نقاشی های مینیاتور استاد بهزاد به موجب قراردادی که بهمن سال 71 بین پرویز بهزاد و سازمان میراث فرهنگی به امضا رسید، در اختیار این سازمان قرار گرفت تا در معرض نمایش باشد، در همین راستا هم دو سال بعد یعنی 28 اردیبهشت ماه 73 و همزمان با روز جهانی موزه و به مناسبت صدمین سالگرد تولد استاد پرآوازه نقاشی مینیاتور ایران، این موزه افتتاح شد.

موزه استاد میرعماد

در موزه استاد میرعماد هم شما می توانید به تماشای آثار خطی بزرگترین استاد خوشنویسی قرن یازدهم، یعنی میرعماد الحسنی سیفی قزوینی بنشینید.

 شما در این موزه بخش‌های گوناگونی از آثار خطی، از خطوط دوره‌های قبل از اسلام، خطوط اسلامی، خطوط تفننی، اشیای کاربردی و نسخ خطی را که به زیبایی در ویترین‌ها و دیوارها جای‌گذاری شده را تماشا می‌کنید.

در طبقه اول موزه خط و کتابت میرعماد نمونه‌هایی از کتیبه‌های با خط میخی ایلامی که به خط پروتو ایلامی نوشته شده و کتیبه‌های پهلوی ساسانی و اوستایی مربوط به اردشیر بابکان  نگهداری می‌شود.

در طبقه دوم موزه میرعماد، خطوط تعلیق، نستعلیق و شکسته نستعلیق قرون 9-13هجری قمری  قرار دارد. بخشی از طبقه دوم این موزه به آثار میرعماد الحسنی اختصاص دارد که قطعات خط و مرقع میرعماد، به صورت نستعلیق چلیپایی و سیاه مشق کتابت شده‌ است.

موزه هنر ملل

در این بازدید مجازی شما می توانید از موزه های هنر ملل و استاد فرشچیان هم دیدن کنید، موزه هنر ملل متشکل از آثاری است که یا از سراسر جهان به فرح دیبا اهدا شده و یا او شخصاً خریداری کرده است، این آثار در 5 بخش تمدن های پیش از اسلام، هنر آفریقای سیاه، دوره اسلامی، هند، خاور دور و مایاها و آثار هنر معاصر ایران طبقه بندی شده اند.

موزه استاد فرشچیان

اگر علاقه مند به رنگ و نقاشی هستید، موزه استاد فرشچیان هم می تواند گزینه مناسبی برای بازدید مجازی شما باشد، این موزه که بیش از 50 اثر نگارگری استاد را در خود جای داده در سال 1380 افتتاح شد.

این موزه از سه گالری تشکیل شده است که در گالری اول آن 13 اثر ارزشمند از استاد به نمایش گذاشته شده است. سیمرغ و محیط زیست از جدیدترین آثاری هستند که در اردیبهشت ماه سال 95 به این گالری اضافه شده اند.

در گالری دوم 10 اثر و در آخرین گالری 14 اثر قرار گرفته که ارزشمندترین آنها، تابلوی سحر است،‌ تابلوی مشهور عصر عاشورا هم که اثر فاخر این استاد گرانقدر است سال 69 به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

موزه هنرهای زیبا

آخرین جایی که شما می توانید در این بازدید مجازی از آن دیدن کنید موزه هنرهای زیباست که به دلیل استفاده از سنگ مرمر سیاه در تزئینات موزه، به کاخ اسود هم شهرت دارد.

در طبقه‌ی اول این موزه آثاری از نقاشان عهد صفوی، زندیه، قاجار و دوره‌ی معاصر را می بینید، در طبقه دوم، آثار نقاشی هنرمندان بزرگ ایرانی از دوره‌ی صفویه تا قاجار را مشاهده می‌کنید.

از جمله آثار دیگری که در موزه‌ی هنرهای معاصر در معرض دید قرار دارند می‌توان به اثر فرانک والتون که منظره‌ی روستایی را با رنگ و روغن روی بوم با سبک رئال کشیده اشاره کرد، برگزیده آثار کمال‌الملک، مجسمه‌ مرد بالدار اثر امیل لوئیس پیکولت، آثار سهراب سپهری، آثار سالوادور دالی، میز کاشی‌کاری معرق و...را هم می‌توان در این موزه تماشا کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول