اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم روشنگری، آگاهی‌بخشی و افزایش یاران انقلاب توسط رسانه‌های انقلابی

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از نقش‌های خبرنگاران روشنگری جامعه است، این نقش با انقلاب امام حسین (ع) خیلی نزدیک است زیرا شیوه انقلاب و قیام امام حسین (ع) آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی جامعه بود.

لزوم روشنگری، آگاهی‌بخشی و افزایش یاران انقلاب توسط رسانه‌های انقلابی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سعید فرزانه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به بهانه روز خبرنگار برگزار شد، با تسلیت ایام محرم و شهادت اباعبدالله (ع) و یارانش، اظهار کرد: ترک کار واجب حج و آماده شدن برای قیام توسط آن حضرت و حرکت به سوی کربلا، برای مردم آن زمان این سوال را مطرح کرد که مگر چه امر واجب‌تر از حج پیش آمده که امام حسین(ع) حج را ترک کرد و این یک آگاهی‌بخشی و بصیرت داشت، چرا که روشنگری از ارکان قیام و انقلاب اباعبدالله (ع) است‌.

وی ماندگاری انقلاب امام حسین (ع) را به دلیل نقش حضور اهل بیت (ع) که همراه ایشان بودن دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران هم چنین بود و امام (ره) نگاهشان به روشن شدن ذهن مردم بود و علاقه‌ای به نظامی‌گری و درگیری مسلحانه نداشتند از این رو با سخنرانی، بیانیه و  غیره روشنگری کردند.

*یاران انقلاب را زیاد کنید

فرزانه از دیگر نقش‌های خبرنگاران را  مطالبه‌گری عنوان و خاطرنشان کرد: این وظیفه نهادینه است اما ترتیباتی دارد؛ نیت باید خدایی و کار برای رضای خداوند باشد، تلاش کنید تا یاران انقلاب را اضافه کنید، در کار صداقت داشته باشید، اگر همه صادق باشیم کار برکت پیدا می‌کند.

این عضو خانه ملت با اشاره به برخی خدمات و پیگیری‌ها برای دریافت اعتبارات و تسریع در پروژه‌های سطح شهرستان، از  برخی رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی گله کرد و افزود: چرا این افراد خدمات را نمی‌ببینند و با برخی همراه می‌شوند که فکر می‌کنند هنوز رقابت انتخاباتی است، این‌ها یا باج‌خواهی می‌کنند یا حسادت؛ به جای پیگیری بعضی از مسائل شهری از جمله سرنوشت پردیس سینمایی و غیره، تهمت، فحاشی و ناسزاگویی را جایگزین کرده و منتشر می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران اضافه کرد: خدمات را ببینید و به مردم معرفی کنید تا مردم امیدوار شوند، مشکلات باید با صداقت و بی طرفی کامل بیان شود و پیگیری کرد، از مشکلات امروز قطعی برق در این فصل است که خبرنگاران باید به آن بپردازند و شرایط را تبیین کنند زیرا در این فصل شالیکوبی‌ها فعال هستند و قطع برق این کارخانه‌ها و خشک‌کن شلتوک سبب کاهش کیفیت و افزایش ضایعات می‌شود و در نتیجه ضمن ضرر و زیان به کشاورز و شالیکوبی به اقتصاد منطقه و کشور نیز  لطمه می‌زند.

وی درباره طرح صیانت از فضای مجازی هم افزود: در قانون ضمن اینکه نمایندگی قائم به شخص است اما تصریح دارد می‌توان به کمیسیون‌ها تفویض اختیار کرد اما به دلیل اهمیت موضوع ما این کار را نکردیم و مخالفت کردیم زیرا با کسب و کار مردم ارتباط مستقیم دارد.

فرزانه در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون تکمیل نشدن پروژه گلزار شهدای شهر نور هم گفت: گلزار شهدای شهر نور طراحی خوبی نداشت و سالیان زیادی هم به طول انجامید و یادم هست در زمان تصدی در معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعتبار هم گذاشتیم با این حال  پیگیری می‌ کنم تا ببینم مشکل کار کجاست و سریع‌تر تکمیل شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در بحث زباله شهرستان، ادامه داد: این مشکل گریبان‌گیر کشور هست اما با پیگیری‌ها و حضور سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی که با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی تا ۸۰ میلیارد تومان هم شاید برسد، ساخت کارخانه کمپوست و زباله‌سوز با سرعت پیش می‌رود و اکنون مشکل شیرابه موقتا کنترل شد و به زودی رفع می‌شود ضمن اینکه قرارداد ۱۵ ساله با سرمایه‌گذار منعقد و پس از آن تمامی تاسیسات و تجهیزات تحویل شهرداری می‌شود. 

این مسؤول به پیگیری‌های مجمع نمایندگان مازندران در باره کنترل کرونا در استان اشاره کرد و افزود: بستن راه‌های مواصلاتی به ویژه هراز علاوه بر افزایش ترافیک تا محل ایست و بازرسی مشکلات دیگری هم به همراه دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی در باره تعطیلات دو هفته‌ای هم گفت: تعطیلات ملزومات می‌خواهد اگر این ملزومات فراهم نشود نمی‌توان تعطیل کرد، بحث پروژه ورزشی منطقه استمرار که سالیان زیادی بدون تکلیف معطل مانده و برخی از اعتبارات در قالب تبصره ۱۹ تخصیص پیدا می‌کرد که از جمله آن همین پروژه ورزشی بود اما امسال این تبصره حذف شد.

فرزانه ادامه داد: با این حال پیگیری‌ها انجام گرفت و در جلسه‌ای دو موضوع واگذاری به بخش خصوصی و تغییر نقشه بیان شد که موافقت نکردیم اما در جلسه دیگری از  ما پذیرفتند که وضعیت موجود احیا و مورد استفاده قرار گیرد و به مرور تکمیل شود.

گفتنی است؛ در پایان نشست با اهدا لوح و هدیه از خبرنگاران تجلیل شد.

 انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول