اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک دلیل برای خیمه‌ شب بازی سفرای روس و انگلیس

امام جمعه پاتاوه به دلیل اقدام زشت و خیمه شب بازی سفیران دو کشور اشاره کرد.

یک دلیل برای خیمه‌ شب بازی سفرای روس و انگلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پاتاوه حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت، ظهر امروز (22مردادماه) ۱۴۰۰ در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه به موضوع تقوا و آثار و برکات قیام امام حسین ع به جنبه های فردی، اجتماعی ، تربیتی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، معنوی، دنیوی و اخروی قیام اشاره و عنوان کرد: امام حسین ع چراغ هدایت و کشتی نجات است؛چون پیامبر اسلام ص فرمودند؛ امام حسین ع زینت آسمانها و زمین است، به خدا قسم امام حسین ع در آسمان ها بزرگ‌تر از روی زمین است و همانا بر طرف راست عرش الهی نوشته شده است که او چراغ هدایت و کشتی نجات است.

خطیب جمعه؛ محبت مکنون، پدر امامان نه گانه، شفاعت آن حضرت از محبین و شیعیانش، تربت آن حضرت و ثواب گریه با بصیرت و شعور حسینی (ع)، خدامحوری در مقابل خودمحوری، دگر خواهی به جای خودخواهی ، ایثار و گذشت و...همه اینها را از آثار قیام امام حسین ع برشمرد.

وی مصیبت و خواندن روضه حضرت علی اصغر (ع) را سند مظلومیت امام حسین ع بیان کرد و افزود: حرکت در مسیر خدا تا نظر کردن به وجه الله، عزت نفس و زیر بار زور نرفتن(هیهات من الذله)، حفظ اسلام ناب محمدی، نجات مردم از جهالت و احیای امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از امامت، دفاع از حق و مبارزه با باطل و ظلم و ستم بنی امیه و دفاع از امامت را از دیگر اسناد مظلومیت حسین ابن علی ع است.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با گرامیداشت روز مقاومت از درس های قیام امام حسین ع  را مقاومت در مقابل ظالمین به دین و مردم و نترسیدن از کمی نفرات در مقابل کثرت دشمنان دانست و به سخنی از امام خمینی اشاره و اظهار داشت: تجربه ای که ما از دنیا در این سالهای طولانی داریم، این است که مسلمانان ولو این که عده قلیلی باشند، وقتی در مقابل خصم خودشان مقاومت کند، اگر چه خصم آنان ابرقدرت ها هم باشند پیروزند همانند لبنان که همه ابرقدرت ها در آن جمع شده بودند، اما وقتی یک عده کم در مقابلشان ایستاد، آنها شکست خوردند.

حجت الاسلام سیادت؛ از نمونه دیگر مقاومت اسلامی به مقاومت ملت ایران در مقابل رژیم 2500 ساله گریزی زد و گفت: ملت رشید ایران رژیم منحوس پهلوی در مقابل شاهان و استکبار جهانی و کشورهای اروپایی و سلطنت 2500 ساله را در هم کوبیدند و از بین بردند، انقلاب ما نشات گرفته از قیام امام حسین ع و با درس گرفتن از این قیام معجزه ای بود که در ایران به وقوع پیوست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک «26مرداد» سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی، به درس های بازگشت آزادگان صبور و مقاوم برای امروز ما اشاره و بیان داشت: با آمدن اسرا به میهن پیروزی ملت ایران در8سال دفاع مقدس اثبات و علنی گردید، درس مقاومت و ایستادگی که ثمره آن پیروزی همه جانبه ایران بر متجاوزان و استکبار جهانی است که امروز ما باید بدانیم که پیروزی در جنگ اقتصادی با صبر و مقاومت ملت و رشادت عمومی مردم است که محقق می‌شود.

خطیب جمعه در فراز پایانی خطبه ها به خیمه شب بازی، انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست سیاسی و رسانه ای آنها علیه ایران اسلامی به برملا شدن توطئه دشمنان از زمان ترامپ تا جو بایدن گریزی زد و تصریح کرد: در روز اخیر انگلیس خبیث و مکار در یک بازی مشترک با آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا علیه ایران در هدف قرار گرفتن کشتی تجاری صهیونیست ها واکنش نشان دهد که با شکست مواجه شدند.

وی دلیل خیمه شب بازی دشمنان را اعلام موضع غیررسمی و فرستاده برای دولت آیت الله رئیسی عنوان کرد که دولت بر سر میز مذاکرات احتمالی با دست خالی و تحت فشارشود و مانند دولت روحانی کوتاه بیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول