اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مذاکره نمایندگان ترکمنستان، ازبکستان و روسیه با طالبان در قطر

نمایندگان ترکمنستان، ازبکستان و روسیه در قطر با نماینده طالبان دیدار و در مورد آخرین وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

مذاکره نمایندگان ترکمنستان، ازبکستان و روسیه با طالبان در قطر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نمایندگان ترکمنستان، ازبکستان و روسیه در قطر با رئیس کمیسیون سیاسی طالبان در رابطه با  نگرانی های روزافزون در منطقه در مورد حمله نظامی شبه نظامیان در سراسر افغانستان گفت‌وگو کردند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان به رسانه ها گفت: «ملا عبدالغنی برادر» یکی از رهبران جنبش طالبان در قطر با «وفا خواجه یف» معاون وزیر خارجه ترکمنستان و «عصمت الله ایرگاشف» نماینده رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان درباره وضعیت این کشور گفتگو کردند.

مجاهد گفت: در جریان این مذاکرات، مسائل منطقه‌ای از جمله تجارت بین افغانستان و جمهوری های آسیای مرکزی مورد بحث قرار گرفت.

 سخنگوی مذاکره کنندگان طالبان در توئیتر خود نوشت که ملا عبدالغنی برادر و «حاجی اف» درباره روابط دوجانبه، مسائل مرزی، پروژه های اقتصادی و امنیت نمایندگی های دیپلماتیک ترکمنستان در افغانستان گفت‌وگو کردند.

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در توییت دیگری خاطرنشان کرد که ملا عبدالغنی برادر همچنین با «ضمیر کابل اف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفتگو کرده است.

مذاکره مقامات آسیای مرکزی و روسیه با طالبان در حالی است که این گروه شبه نظامی بیشتر مناطق افغانستان از جمله مناطق شمال این کشور را اشغال کرده اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول