اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در قزاقستان شد

وزیر خارجه قرقیزستان در دیدار سفیر قزاقستان در«بیشکک» خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در خاک قزاقستان شد.

قرقیزستان خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در قزاقستان شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان با «راپیل ژوشی بایف» سفیر قزاقستان در بیشکک دیدار کرد.

بنا به این گزارش، طرفین طیف وسیعی از روابط قرقیزستان و قزاقستان در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این گفت‌وگو طرفین در مورد پیشرفت در اجرای توافقنامه های میان سران کشورها و همچنین مسائل مربوط به تعامل در چارچوب سازمان های بین المللی و انجمن های منطقه ای تبادل نظر کردند.

قزاق بایف از کمک های بشردوستانه طرف قزاقستانی در جهت امنیت غذایی و همچنین مبارزه با شیوع همه گیری ویروس کرونا قدردانی کرد.

«ژوشی بایف» سفیر قزاقستان نیز در این دیدار عنوان کرد: کشورش در حال بررسی ارائه 1000 تن بذر گندم زمستانه به قرقیزستان به عنوان کمک بلاعوض در سال جاری است.

در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، طرفین در مورد فعال شدن شورای تجارت، تسریع در ایجاد مراکز تجاری و لجستیکی مشترک در مناطق مرزی برای راحتی تولیدکنندگان کشاورزی و همچنین ترانزیت کالا تبادل نظر کردند.

طرف قرقیزستان توجه ویژه ای را به لغو هرچه سریعتر اقدامات محدود کننده برای ورود شهروندان قرقیزستان به قزاقستان به منظور تردد آزاد و ترانزیت وسایل نقلیه در سرزمین دو کشور صحبت کرد.

طرفین همچنین به اجرای برنامه های آموزشی، علمی و فنی مشترک، به ویژه با تأکید بر اجرای وظایف عملی توجه کردند و تعهد خود را برای توسعه بیشتر همکاری ها در این زمینه ها تأیید کردند.

دو طرف در ادامه اهداف خود را برای ارتقای همکاری های فرهنگی و بشردوستانه ابراز کردند همچنین در مورد مسائل مربوط به جشن مشترک سی امین سالگرد ایجاد روابط قرقیزستان و قزاقستان در سال آینده صحبت کردند.

در پایان مذاکرات، طرفین از تقویت بیشتر همکاری نزدیک بین قرقیزستان و قزاقستان در همه زمینه های مورد علاقه و گسترش روابط همه جانبه تاکید کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول