اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمک های بلاعوض در اختیار سیل زدگان کلیبر قرار می گیرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمک های بلاعوض در اختیار سیل زدگان کلیبر قرار می گیرد و سازمان مدیریت بحران در ترمیم و بازسازی زیرساخت ها کمک خواهد کرد.

کمک های بلاعوض در اختیار سیل زدگان کلیبر قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، علی نیکزاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان کلیبر برگزار شد،با اشاره به ضرورت اتمام سد پیغام‌چای برای جلوگیری از وقوع سیل،  اظهار داشت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این سد به صورت صددرصد در سال جاری تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: در سیل اخیر کانال‌های آب اگر  درست عمل می کردند آب به طور قطع از بالا دست به پایین دست منتقل می شد و موجب خسارت احشام، ادوات کشاورزی و واحدهای مسکونی در سیل کلیبر نمی شد.

وی افزود: پس از بازدید از روستاهای آسیب دیده از سیل، کمک های بلاعوض در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد و سازمان مدیریت بحران در ترمیم و بازسازی زیرساخت ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: بنیاد مسکن نیز در بازسازی واحدهای مسکونی و اجرای طرح های هادی کمک خواهد کرد.

تسهیلات و  هم کمک های بلاعوض بانکی ۱۶۵ میلیون تومان به ازای هر واحد سیل زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: ربر اساس ماده ۱۱ قانون حوادث غیرمترقبه، سطح حادثه، محلی است و خوشبختانه از نخستین ساعات وقوع سیل در کلیبر، همکاران ما در اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی حضور فعال و همه جانبه ای در محل حادثه داشتند.

اسماعیل نجار افزود: ما در سطح کشور به دلیل تغییر اقلیم، از این سیل ها زیاد داشتیم و مردم عزیزمان دچار خسارت جانی نیز شدند.

وی اضافه کرد: همکاران ما خسارات ناشی از سیل کلیبر را برآورد و به ما منکعس کردند و بنا داریم با کمک بنیاد مسکن، واحدهای مسکونی مستقر در بستر رودخانه ها را به خارج از آن منتقل کنیم.

وی ادامه داد: برای این کار هم تسهیلات و  هم کمک های بلاعوض بانکی به روستاییان سیل زده عزیز به میزان حدود ۱۶۵ میلیون تومان به ازای هر واحد اعطا خواهد شد.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول