اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نگاهی به اقبال «میرضیایف» و مخالفین در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان طبق برنامه قرار است 24 اکتبر سال جاری برگزار شود و در همین راستا نگاهی به اقبال «میرضیایف» و مخالفین در این انتخابات خالی از لطف نیست.

نگاهی به اقبال «میرضیایف» و مخالفین در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان طبق برنامه قرار است در تاریخ 24 اکتبر سال جاری برگزار شود.

بر همین اساس تاکنون برخی از سیاستمدران ازبکستان از احزاب مختلف اعلام کاندیاتوری کرده اند که در این زمینه کارشناس علوم سیاسی تاجیکستان به شانس مخالفان «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور فعلی ازبکستان اشاره کرده است.

«عبدگانی محمد عظیم اف» کارشناس علوم سیاسی تاجیک در این زمینه عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان قرار است 24 اکتبر امسال برگزار شود. در اولین دوره ریاست جمهوری «شوکت میرضیایف» ، رئیس جمهور فعلی ازبکستان به طور سیستماتیک اصلاحاتی را شروع کرد و انجام داد که نه تنها از نظر سطح کیفی زندگی سیاسی اجتماعی کشور بسیار مفید بود، بلکه «چهره منطقه ای» آسیای مرکزی را نیز تغییر داد.

وی در ادامه به شانس و اعلام موفقیت دیگر نامزدهای ریاست جمهوری در ازبکستان اشاره کرد و عنوان کرد: شعار میرضیایف «ازبکستان جدید - فرصت های جدید» است که نه تنها در این کشور، بلکه در کل منطقه خواستار انگیزه بیشتر است.

بعید است که در مدت کوتاهی چهره جدیدی با شعار جدید در افق سیاسی ازبکستان ظاهر شود که بتواند میلیون ها رای دهنده را با خود همراه کند.

 به گفته وی، شکی نیست که نامزدهای این دوره از انتخابات تلاش هایی را صورت داده و با مردم در مورد رفع مشکلات فعلی مطالبی را بیان کرده و بازخورد خواهند گرفت.

 این کارشناس تاجیک گفت: اما رئیس جمهور فعلی ازبکستان شانس بیشتری دارد زیرا وی در حال حل بسیاری از مشکلات است.

«محمد عظیموف» معتقد است که کشورهای آسیای مرکزی (به استثنای قرقیزستان) به تدریج و به آرامی به سمت انتخابات عادی حرکت می کنند.

مبارزات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان در 23 جولای آغاز شد. پنج حزب حق دارند نامزد خود را معرفی کنند که شامل ، حزب سوسیال دموکرات عدالت ازبکستان، حزب احیای ملی، حزب لیبرال دموکرات ازبکستان، حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، حزب محیط زیست و اکولوژی ازبکستان این انتخابات در 24 اکتبر سال جاری برگزار می شود.

میرضیایف توسط حزب لیبرال دموکرات ازبکستان (UzLiDeP) نامزد شد. نامزدهای انتخابات فعلی علاوه بر وی، نایب رئیس شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ازبکستان «مقصود وریسوف»  رئیس حزب سوسیال دموکرات عدالت، «بهرام عبد الحلیموف» رهبر حزب اکولوژیک «نظر الله عبد المراداف» و رئیس حزب دموکرات ملی تیکلانیش (احیای ملی ») «علیشر قادراف»  می باشند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول