اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مشارکت مردم در مدیریت منابع آب خوزستان /تصمیمات حوزه آب به اتاق شیشه‌ای منتقل می‌شود

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: تشکیل جلسات مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی می‌تواند، تصمیمات بخش آب خوزستان را به اصطلاح به اتاق شیشه‌ای منتقل کرده و در همه ابعاد شفاف سازد.

مشارکت مردم در مدیریت منابع آب خوزستان /تصمیمات حوزه آب به اتاق شیشه‌ای منتقل می‌شود

علی شهبازی، معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تصمیم جدید سازمان آب و برق خوزستان در قالب مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی، گفت: مدیریت توامان منابع و مصارف آب رکن اصلی در فرآیند کاهش اثرات خشکسالی است و توجه نکردن به این مسئله، زمینه تشدید آثار خشکسالی را باز می‌کند.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در بیان اینکه مشارکت ذینفعان در تمامی مراحل برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مدیریت خشکسالی نقش کلیدی دارد، تاکید کرد: مجموعه نشست‌هایی با هدف حضور مردم در قالب تشکل‌های صنفی و سایر ذینفعان به منظور تاثیرگذاری بر فرآیند تصمیم‌گیری با عنوان مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی در دستور کار است.

*پای مردم به مدیریت منابع آب خوزستان باز شد

وی با اشاره به اینکه سلسله نشست یاد شده در قالب 6 محور برگزار می‌شود، ادامه داد: این نشست ها در 6 محور، تاسیسات و سازه‌های آبی، مصارف و تقاضا، برنامه‌ریزی کیفی منابع آب با رویکرد زیست محیطی، برنامه‌ریزی کمی منابع آب، مشارکت مردمی در مدیریت تنش خشکسالی و تلفیق و سنتر از 20 مرداد به مدت 2 هفته برگزار می‌شود.

شهبازی در بیان اینکه جلسات مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی با حضور تمامی ذینفعان اعم از تشکل‌های صنفی کشاورزی همه شهرستان‌ها، فعالین حوزه آب ، فعالین محیط زیستی و سایر ذینفعان برگزار می‌شود، تاکید کرد: ذینفعان در جریان این سلسله نشست از جزئیات مسئله آگاه شده و علاوه بر حضور در فرآیندهای تصمیم‌گیری، در اجرای تصمیمات یاری رسان بخش‌های دولتی هستند.

*تصمیمات مدیریت منابع آب خوزستان به اتاق شیشه‌ای منتقل می‌شود

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ابراز امیدواری کرد: تشکیل این جلسات بتواند تصمیمات بخش آب در خوزستان را به اصطلاح به اتاق شیشه‌ای منتق کرده و در همه ابعاد شفاف سازد.

شهبازی در پایان گفت: اولین جلسه از این سلسله نشست روز گذشته با موضوع تاسیسات و سازه‌های آبی به محوریت وضعیت سدها، وضعیت شبکه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه برق، تاسیسات آبرسانی، کانال‌ها و خطوط انتقال و ریسک‌ها و محدودیت‌ها برگزار شد.

انتهای مردم/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول