اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقاومت فلسطین در حال بررسی سناریوهای مختلف مقابل رژیم صهیونیستی است

گروههای مقاومت فلسطین حاضر در نوار غزه گفتند که در حال بررسی استفاده مجدد از ابزارهای خشن و افزایش تنش مردمی با رژیم صهیونیستی است.

مقاومت فلسطین در حال بررسی سناریوهای مختلف مقابل رژیم صهیونیستی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت فلسطین حاضر در نوار غزه تأکید کردند که تداوم تأخیر رژیم صهیونیستی در انجام تعهدات مربوط به پایان یافتن محاصره این منطقه و شانه خالی کردن از آن، به منزله تداوم تجاوزگری است.

منابع برجسته حاضر در این گروه‌ها به پایگاه خبری «عربی ۲۱» گفتند که مقاومت فلسطین در حال ارزیابی وضعیت موجود است و اهرم فشارهای خاص خود را در اختیار دارد.

این منابع تأکید کردند، مقاومت در حال بررسی استفاده مجدد از «ابزارهای خشن و افزایش تنش مردمی» است.

این منابع ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره احتمال تنش گسترده با این رژیم، تأکید کردند، مقاومت فلسطین از نحوه برخورد صهیویستها با مطالبات آن و دور زدن نتایج نبرد «شمشیر قدس» به شدت ناراحت هستند.

منابع مذکور تصریح کردند، مقاومت در حال بررسی اهرمهای فشار به رژیم صهیونیستی از جمله «تنش تدریجی» است تا اینکه این مسئله منجر به تنش گسترده شود.

مقاومت فلسطین تأکید کرد که تماسهای با طرفهای میانجی مصری و قطری داشته و به آنان گفته است که «باقی ماندن وضعیت کنونی به همین منوال، تأخیر در بازسازی و بستن گذرگاهها، منجر به تنش خواهد شد».

این منابع تصریح کردند، محاصره و جلوگیری از ورود مواد ساختمانی، نوعی تجاوزگری است و رژیم صهیونیستی نیز دست از تجاوز به غزه برنخواهد داشت؛ به همین دلیل، مقاومت در حال بررسی گزینه‌های تنش‌زا است.

منابع مذکور خاطر نشان کردند، مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی را مسئول هر گونه تنش می‌داند و تأکید کرده که حق دارد به تداوم محاصره و جلوگیری از بازسازی پاسخ دهد.

مقاومت فلسطین در پایان هشدار داد که اهرمهای قدرت زیادی در دست دارد که می‌تواند به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند؛ لذا در حال بررسی چندین سناریو است.

در نوار غزه بیش از دو میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند و به خاطر محاصره آن توسط رژیم صهیونیستی، با وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی و انسانی روبروست.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی نیز باعث افزایش مشکلات نوار غزه شده است. شیوع گسترده کرونا، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نیز مزید بر علت شده است.

رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت ماه گذشته حملات خود به نوار غزه را از سر گرفت که در پی آن صدها خانه متعلق به مردم فلسطین و زیرساختهای این منطقه تخریب شد.

این تجاوز ۱۱ روز به طول انجامید که در پی آن ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن به شهادت رسیدند. کما اینکه هزار و ۹۴۸ نفر زخمی شدند.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول