اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برلین: طالبان بر افغانستان سلطه یابد، کمک به کابل را قطع می‌کنیم

وزیر خارجه آلمان تأکید کرد در صورتیکه طالبان بر افغانستان مسلط شود، کشورش کمک به این کشور غرب آسیا را قطع می‌کند.

برلین: طالبان بر افغانستان سلطه یابد، کمک به کابل را قطع می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «زد. دی. اف.» آلمان هشدار داد در صورتی که طالبان بر افغانستان سلطه یابد و قدرت را در دست بگیرد، برلین کمک‌های خود به افغانستان را قطع خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما هرسال ۴۳۰ میلیون یورو (۵۰۵ میلیون دلار، به افغانستان) کمک می‌کنیم. اگر طالبان کنترل کشور را تصاحب و قانون شریعت را برقرار کند، آلمان همه کمک‌های مالی به افغانستان را قطع می‌کند».

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به سؤالی درباره خروج نظامیان کشورش از افغانستان تصریح کرد، علت خروج نظامیان آلمانی از این کشور، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بود زیرا بدون نیروهای آمریکایی، دلیلی برای مداخله نظامی در افغانستان وجود نداشت.

ماس در حالی هشدار به قطع کمک مالی به افغانستان داد که منابع معتبر در فرماندهی پلیس غزنی امروز تأیید کردند که طالبان مرکز این ولایت را تصرف کرده است.

از طرف دیگر، «ذبیح‌الله مجاهد» یکی از سخنگویان طالبان هم گفت که این گروه به والی و فرمانده پلیس غزنی اجازه‌ی رفتن به شهر کابل را داده است.

همچنین شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌ دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، فیض‌آباد، مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول