اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کیفیت آب شرب شهر کرمانشاه مشکلی ندارد؛ سالم است

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آب شهر کرمانشاه سالم است و استفاده از دستگاه تصفیه‌خانگی و آب‌های بطری شده توصیه نمی‌شود.

کیفیت آب شرب شهر کرمانشاه مشکلی ندارد؛ سالم است

امیر کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت کیفی آب شرب شهر کرمانشاه، اظهار داشت: سلامت آب به عنوان یکی از منابع غالب، مهم و فوق‌العاده حساس خط قرمز وزارت نیرو و بهداشت است، چون از طریق آلودگی آن  جمعیت زیادی درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: کیفیت آب به صورت 24 ساعته از سوی هر دو دستگاه در حال رصد و پیگیری است و کیفیت آن پایش و رصد می‌شود.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس یکی سری آزمایشات سلامت آب پایش می‌شود که یکی از ساده‌ترین این آزمایشات کنترل سلامت آب با کلر است.

وی اضافه کرد: یک رنج مشخص از کلر را به منبع آب اضافه می‌کنند تا اگر ماده آلاینده‌ای وجود دارد توسط کلر از بین برود، به هر حال باید کلر باقی مانده‌ای در آب وجود داشته باشد هر آبی که کلر باقی‌مانده داشته باشد نشان از سلامت آن است.

کرمی با بیان اینکه کلر باقی‌مانده صفر در حوزه شهر کرمانشاه نداشته‌ایم، گفت: علاوه بر این آزمایش، از نقاط مختلف شهر نمونه میکروبی برداشته شده به مدت ۴۸ ساعت برای شناسایی باکتری‌های شاخص آزمایشاتی روی آن انجام شده که در این مورد هم آلودگی مشاهده نشده است.

وی آلودگی آب شهر کرمانشاه را کذب اعلام کرد و افزود: آب شهر کرمانشاه سالم است و استفاده از دستگاه تصفیه‌خانگی و آب‌های بطری شده توصیه نمی‌شود؛ ممکن است دست‌ها و سناریوهای خاصی پشت شایعه آلودگی شهر کرمانشاه برای فروش این دستگاه‌ها و آب‌ها باشد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول