اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵۰۰ هزار بوته مرتعی در گنبدکاووس تولید می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: امسال در ایستگاه «تولید نهال چپرقویمه» تعداد ۵۰۰ هزار گونه مرتعی از انواع «آترپیلکس»، «آگروپایرون» «النگاتوم» و «قره داغ» تولید می‌شود.

۵۰۰ هزار بوته مرتعی در گنبدکاووس تولید می‌شود

فرشید رحمانی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: هر ساله  مناطق در معرض خطر بیابانی شدن با هدف تقویت پوشش گیاهی و مقابله با بیابان‌زدایی شناسایی و بوته‌کاری می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از این اراضی شناسایی شده که تا پایان امسال بوته‌کاری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بخشی از این بوتهبه صورت مشارکتی با جوامع محلی و اتحادیه مرتعداران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال تعداد ۵۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه‌های اترپیلکس ، اگروپایرون النگاتوم و قره داغ در ایستگاه تولید نهال «چپرقویمه» تولید و در مناطق شناسایی شده غرس می‌شود.

رحمانی درباره پروژه هلال آبگیر گفت: به منظور جمع‌آوری روان‌آب‌های بارشی پروژه های هلال آبگیر احداث می شود تا روان آب ها در پای نهال‌ها جمع شود.

وی افزود: امسال در منطقه «قولاق بورته» و «دده الوم» پروژه هلال آبگیر احداث شد تا زمینه کاشت نهال در فصل پاییز و زمستان فراهم شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی همه اقشار جامعه باید در حفاظت از پوشش‌های گیاهی موجود همکاری کرده و هر یک با غرس یک نهال یا بوته و حفاظت از آن به سرسبزی منطقه کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان گنبدکاووس، اگر هریک یک نهال غرس کند تحول بزرگی در سرسبزی و پوشش گیاهی منطقه ایجاد می‌شود.

رحمانی ابراز کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار از ۳۴۱ هکتار از مراتع شهرستان ارتزاق می‌کنند که معیشت آنها به مراتع وابسته است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول