اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم ایجاد پاسگاه‌هایی برای حفاظت از مناطق حساس ییلاقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در برخی از مناطق استان قم به ویژه مناطق ییلاقی حساسیت‌های خاصی وجود دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان ، پاسگاه‌هایی در این مناطق ایجاد کرده و بتوانیم منطقه را رصد و محافظت کنیم.

لزوم ایجاد پاسگاه‌هایی برای حفاظت از مناطق حساس ییلاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد شعاعی امروز طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار کرد: در حوزه حفاظت چهار محور اصلی به‌عنوان وظایف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین شده که نشان می‌دهد حفاظت مهم‌ترین وظیفه است ، از سال 1384 یگان حفاظت در سازمان جنگل ها تعریف شد تا رسالت‌های مرتبط با حفاظت را به صورت ویژه دنبال کند.

وی اضافه کرد: استان قم یک میلیون و ۱۲۳ هزار هکتار وسعت دارد که ۹۵۰ هکتار از این مساحت در مدیریت منابع طبیعی است؛ این استان شاید جزو استان‌های پهناور کشور نباشد اما با توجه به نزدیکی به پایتخت، تراکم جمعیتی، موقعیت و غیره زمین از ارزش بسیاری برخوردار است به همین علت دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی زیاد مشاهده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش بالای زمین در قم، نیازمند اهتمام جدی نیروهای یگان حفاظت هستیم هر چند با وجود همه تلاش‌ها و گاهی هم بخاطر کمبود امکانات این یگان با مشکل روبرو می‌شود اما امیدواریم با حضور فرمانده جدید یگان بتوانیم افزایش نیروهای یگان حفاظت را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان قم به ویژه مناطق ییلاقی حساسیت‌های خاصی وجود دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان، پاسگاه‌هایی در این مناطق ایجاد و بتوانیم منطقه را رصد و حفاظت کنیم.

شعاعی عنوان کرد: در سال جاری با وجود خشکسالی بی‌سابقه آمار خسارت ناشی از حریق به صورت چشمگیر کاهش داشته است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ درودیان طی سه سال اخیر عنوان کرد: در دوره فرماندهی زینی‌وند فرمانده جدید یگان حفاظت تلاش می‌کنیم تا با تلاش و پویایی در حفاظت از انفال، همه ظرفیت‌ها را بکارگیریم‌ و به افزایش امکانات و نیروی انسانی این یگان برسیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول