اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جدیدترین جزئیات از مذاکرات غیرمستقیم فلسطینی-صهیونیستی

یک روزنامه لبنانی درباره مذاکرات میان طرف فلسطینی و اسرائیلی که با میانجی‌گری قاهره برگزار می‌شود، نوشت، تل‌آویو وقت بیشتری برای بررسی طرح مصر خواسته و گروه‌های فلسطینی فقط تا پایان هفته مهلت داده‌اند.

جدیدترین جزئیات از مذاکرات غیرمستقیم فلسطینی-صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طی روزهای گذشته، مذاکرات مصری-اسرائیلی در خصوص وضعیت نوار غزه با سفر «ایال هولتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مصر و پیوستن «مائیر بن شبات» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی این رژیم به مذاکرات مذکور از سر گرفته شد.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این خصوص نوشت، شبات خواستار وقت بیشتری برای بررسی پیشنهاد های مصر در خصوص پرونده‌های نوار غزه شده اما شکاف میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی همچنان زیاد است خصوصا آنکه دشمن صهیونیستی بر کاهش سقف مطالبات مقاومت فلسطین اصرار دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، هیأت این رژیم در قاهره درباره مسایل اصلی مربوط به غزه بویژه تثبیت آتش‌بس، بازسازی غزه و وضعیت گذرگاه‌های آن رایزنی کرده است.

روزنامه «واللا» در همین خصوص نوشت، مقامات صهیونیست در دیدار با مقامات مصری خواستار تشدید نظارت بر کالاهایی شدند که از مصر وارد غزه می‌شود تا به بیان تل‌آویو «حماس قادر به تجدید سیستم تولید اسلحه و پر کردن انبار موشک» نباشد.

در ادامه گزارش الاخبار آمده، در دیدار مذکور «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر و «احمد عبدالخالق» مسؤول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر حضور داشتند. عبدالخالق «پیام خشم» حماس را در پی ممانعت از ورود مصالح برای بازسازی غزه و نیز وخامت زیاد وضعیت انسانی در نوار غزه به طرف اسرائیلی منتقل کرد.

این روزنامه افزود، دیدار مذکور پس از ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیستی در پایان هفته گذشته انجام شد زمانی که مصری‌ها از حماس خواسته بودند به دولت جدید رژیم صهیونیستی زمان بیشتری برای بررسی پرونده‌های مربوط به نوار غزه بدهد و حماس در این خصوص انعطاف به خرج داده و تا پایان هفته برای بازگشایی کامل معابر غزه مهلت داده بود.

از سوی دیگر هولتا از مصری‌ها وقت بیشتری برای بررسی طرح پیشین قاهره مربوط به اجرای مرحله اول تبادل اسرا خواسته بود، طرحی که دادن اطلاعات در خصوص اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای زن و بیمار فلسطینی را مطرح می‌کند؛ به علاوه پیشنهادهای دیگری که آتش‌بس طولانی مدت در مقابل بازسازی غزه و بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی از جمله مفاد آن است.

گروه‌های فلسطینی پیشنهاد مصر را بررسی می‌کنند

«فلسطین الیوم» به نقل از منابع آگاه نوشت، گروه‌های فلسطینی در نشست امروز (چهارشنبه) خود پیشنهاد مصر درباره بازسازی و آتش‌بس غزه را بررسی خواهند کرد.

این منابع گفتند، قاهره پیشنهاد مذکور را برای حماس فرستاده بویژه آنکه رژیم صهیونیستی در بازگشایی معابر لجات می‌کند و آن را به پرونده تبادل اسرا مرتبط می‌سازد.

در ادامه این گزارش تأکید کرد، گروه‌های فلسطینی تا پایان هفته جاری به رژیم صهیونیستی وقت داده‌اند و در صورتی که گذرگاه‌های غزه به صورت کامل باز نشود ارسال بالن‌های آتش‌زا و تشدید مقاومت مردمی از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول