اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عازم مغرب شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، در رأس یک هیأت رسمی، با هدف بازگشایی دفتر نمایندگی این رژیم، عازم مغرب شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عازم مغرب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه - ۱۱ آگوست)، عازم کشور مغرب شد. وی نخستین وزیر اسرائیلی است که پس از اعلام ازسرگیری روابط میان دو طرف از سال گذشته، به مغرب سفر می‌کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی پستی در توئیتر نوشت که یائیر لاپید از فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون عازم «رباط» پایتخت کشور مغرب شده است و از سال ۲۰۰۳ تاکنون، این نخستین بار است که یک وزیر خارجه از اسرائیل به مغرب سفر می‌کند.

در ادامه این پست آمده است که لاپید قرار است با «ناصر بوریطه» همتای مغربی دیدار کند و در مراسم بازگشایی دفتر نمایندگی اسرائیل در رباط شرکت کند. در این سفر «مئیر کوهین» وزیر امور اجتماعی که دارای اصالت مغربی است، او را همراهی می‌کند.

شرکت هوایی «یسرائیر» نیز دو هفته پیش از انجام پرواز مستقیم از تل آویو به شهر مراکش در کشور مغرب خبر داد؛ پرواز مسافری که برای اولین بار از زمان توافق سازش صورت گرفت.

این در حالی است که هزاران  نفر از مغربی‌ها با هشتگ «صهیونیست‌ها در کشور من استقبال نمی‌شوند»  کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده و مخالفت مغربی‌ها با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی در مغرب را ابراز کردند.             

 از سوی دیگر اولین پرواز مستقیم از تل آویو به رباط در دسامبر ۲۰۲۰ انجام گرفت و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی برای امضای چند قرارداد در زمینه‌های مختلف راهی مغرب شدند.

حدود ۳۰۰۰ یهودی در شمال مغرب ساکن هستند و ۷۰۰ هزار یهودی مغربی نیز در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر گذشته ازسرگرفته شد و مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول