اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قوه قضائیه به عدم تخصیص بودجه به احیای دریاچه ارومیه رسیدگی فوری کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید صد در درصد نواقص پروژه تونل زاب و لایروبی رودخانه ها، تصفیه خانه ارومیه و آبیاری نوین قطره ای را با تخصیص 550 میلیارد تومان بودجه برطرف کنیم.

قوه قضائیه به عدم تخصیص بودجه به احیای دریاچه ارومیه رسیدگی فوری کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس امروز (چهارشنبه، 20 مردادماه) در صحن علنی مجلس طی تذکری شفاهی خطاب به مردم ایران، اظهار داشت که برای احیای دریاچه ارومیه تا امروز بیش از 5 هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با محاسبه قیمت ارز و دلار امروزی این قیمت معادل بیش از 15 هزار میلیارد تومان است.

وی افزودم: برای احیای دریاچه ارومیه باید صد در درصد نواقص پروژه تونل زاب و لایروبی رودخانه ها، تصفیه خانه ارومیه و آبیاری نوین قطره ای را با تخصیص 550 میلیارد تومان بودجه برطرف کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا این مبلغ مصوب تابحال اختصاص نیافته، این به معنی تعطیلی پروژه احیای دریاچه، رفتن پیمانکاران انتقال آب و هدررفت زحمات و هزینه هاست.

ذاکر خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور سابق گقت: شما باید احکام دریاچه ارومیه را به میزان 650 میلیارد مترمکعب از سدها و 300 میلیون مترمکعب از رودخانه ارس تامین می کردید اما، متاسفانه نه تنها حقابه دریاچه ارومیه را اضافهنسد، بلکه حقابه اولیه را به دیگر استان ها تخصیص دادند.

وی خطاب به آیت الله رئیسی رئیس جمهور، گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه یعنی 15 میلیون نفر از مردم شمال غرب به بحران های بزرگی همچون طوفان نمک و سپس امراض تنفسی و خشک شدن اراضی و باغات گرفتار خواهند شد.

این نماینده در پایان از قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور خواست به مسئله احیای دریاچه ارومیه و عدم تخصیص به آن رسیدگی فوری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول