اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراکز بیمارستانی تزریق رمدسیویر در مشهد به ۶ مرکز افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش مراکز بیمارستانی تزریق رمدسیویر به بیماران سرپایی در مشهد به ۶ مرکز خبر داد.

مراکز بیمارستانی تزریق رمدسیویر در مشهد به ۶ مرکز افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیازی به بستری دائم در بیمارستان‌ها ندارند و تنها نیازمند داروی تزریقی رمدسیویر هستند، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب به این دسته از بیماران،۶ بیمارستان شامل ناظران، جواد الائمه(ع)، بنت الهدی، ثامن الائمه(ع) و رضوی برای تزریق رمدسیویر در شهر مشهد تعیین شده است تا بیماران بتوانند به سهولت خدمات را دریافت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در قالب این طرح بیمارستان رضوی به صورت ۲۴ ساعته و سایر بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات رمدسیویر از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۹.۳۰ فعال هستند.

وی با بیان اینکه داروی رمدسیویر داروی بیمارستانی است و از این طریق زیر پوشش تعرفه‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با اجرای این طرح فشار و بار مراجعه به بیمارستان‌های ریفرال کاسته می‌شود تا بتوان ارتقاء کیفی و کمی خدمات‌رسانی به بیمارانی که نیازمند خدمات بستری هستند را بیش از پیش شاهد بود.

بدیعی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های ناظران واقع در قاسم آباد، بیمارستان جواد الائمه (ع) در بلوار وکیل آباد، بیمارستان بنت الهدی در خیابان بهار، بیمارستان امام سجاد(ع) در بزرگراه شهید آوینی و بیمارستان ثامن الائمه(ع) ناجا واقع در عدل خمینی(اولویت نیروهای مسلح)، بیمارستان رضوی واقع در بزرگراه آزادی بعد از پل قائم(عج) به عنوان مراکز بیمارستانی تزریق رمدسیویر در شهر مشهد تعیین شده‌اند.

فعالیت ۶ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در شهر مشهد ۲۴ ساعته شد

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ ساعته شدن ۶ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مناطق پر تراکم شهر مشهد خبر داد.

دکتر محمد حسن درخشان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در شهر مشهد فعال است که از این تعداد ۶ مرکز ۲۴ ساعته شدند، خاطر نشان کرد: علاوه بر این بخش زیادی از درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح ۱ و ۲ بخش خصوصی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید-۱۹ هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس مرکز آب و برق بلوار فکوری، مرکز لشگر فاطمیه ۱۴، مرکز احمدی حاشیه قرنی، سیلو، مرکز سیدی بلوار صبای غربی ۱۱ و مرکز وحدت حاشیه پارک ملت، ۲۴ ساعته شدند.

درخشان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مراجعات به مراکز کووید غیرضروری است و می‌توانند پاسخ سوالات خود را از سایر مراکز درمانی دریافت کنند، عنوان کرد: مراکز کووید برای خدمت‌رسانی به بیماران دارای علامت است که نیاز به تست و تشخیص پزشک دارند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عده‌ای از افراد برای یقین از عدم ابتلا به کرونا قبل از انجام واکسیناسیون به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند که از این دسته شهروندان درخواست می‌شود به سایر درمانگاه‌ها مراجعه کنند و با ازدحام مانع روند درمان بیماران کرونایی نشوند.

دکتر درخشان با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان این پیک معادل ۴ موج قبلی است، گفت: بار بیماری در جامعه در حال افزایش است بنابراین اگر مردم همچنان به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند شرایط بسیار وخیمی در انتظار همگان است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول