اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احداث ۳۳۶ کلاس درس طی ۴ سال در ملارد/ کمبود هنرستان و مدارس استثنایی در ملارد

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد با اشاره به احداث ۳۱ مدرسه و ۳۳۶ کلاس درس طی ۴ سال اخیر در ملارد، گفت: در حوزه احداث هنرستان‌های تخصصی و مدارس استثنایی این شهرستان با کمبود مواجه است.

احداث ۳۳۶ کلاس درس طی ۴ سال در ملارد/ کمبود هنرستان و مدارس استثنایی در ملارد

طیب رضایی‌فر مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد اظهار کرد: طی چند سال اخیر با توجه به افزایش مهاجرت به غرب استان تهران به ویژه شهرستان ملارد، نیاز به احداث و استفاده از فضاهای آموزشی جدی با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی به شدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفری دانش‌آموزی و خدمت ۴ هزار نفر از معلمان و کادر آموزشی در ملارد، افزود: تراکم میانگین دانش‌آموزی در کلاس در این شهرستان ۳۲.۵ نفر بوده و سالانه حدود ۳ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی اضافه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد بیان کرد: تراکم دانش‌آموزی در مناطقی همچون سرآسیاب و مارلیک به ۴۰ نفر در هر کلاس نیز می‌رسد که متاسفانه در این نقاط با توجه به تراکم بالای جمعیتی و عدم وجود زمین برای احداث مدارس با چالش مواجه هستیم.

رضایی‌فر با اشاره به مشارکت چشمگیر خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: اداره آموزش و مرورش با توجه به بضاعت محدود به تنهایی توانایی ساخت فضاهای آموزشی و مدارس متعددی را ندارد که در همین راستا خیرین عزیز و شهرداری‌ها در این امر مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به احداث و بهره‌برداری ۳۱ مدرسه جدید طی ۴ سال گذشته، ادامه داد: ۳۳۶ کلاس از سال ۹۶ تا به امروز در این شهرستان احداث شده که ۱۳ مدرسه در مناطق شهری و ۱۸ مدرسه در مناطق شهری بوده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد اضافه کرد: ۱۷ مدرسه از محل منابع خیرساز و ۱۴ مدرسه از منابع دولتی اعم از اداره کل نوسازی، ماده ۱۸، ارزش افزوده و شهرداری‌ها بوده است که امید است تا پایان سال خشت‌گذاری چندین مدرسه نیز انجام شود.

رضایی‌فر با اشاره به مشکلات در حوزه کمبود هنرستان‌های تخصصی و مدارس استثنایی، تصریح کرد: ضمن تقدیر از حضور ارزشمند خیرین محترم، نیاز است که مسوولان عالی استانی و کشوری با توجه به ویژگی‌های خاص نگاهی ویژه‌ای به شهرستان ملارد و تخصیص اعتبارات دولتی داشته باشند.

انتهای پیام/ش/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول