اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله اراک در فصل تابستان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، آبشخورهای منطقه ضدعفونی و لایروبی می‌شود.

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله اراک در فصل تابستان

 عباس جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آبرسانی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با هدف احیاء زیستگاه و زیست بوم‌های خشک‌زی حیات وحش، تأمین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه‌های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: خشکسالی‌های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده 70 قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه با تانکر آبرسان و ساخت مخازن ذخیره آب با حجم ۳۶۰ متر مکعب در این منطقه رفع شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین مشکل کمبود آب منطقه 70 قله اراک در دره سیبک، دوتو و چکاپ است که روزانه این مناطق توسط محیط‌بانان رصد و آبرسانی انجام می‌شود، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گندزدایی می‌شود.
فرمانده یگان حفلظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: خروج دام‌های اهلی از اطراف منطقه هفتاد قله و مناطقی که آبشخور مشترک بین دام اهلی و وحوش وجود دارد با دستور مستقیم دادستان مرکز استان انجام شده است و خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری حیات وحش  در مناطق تخت مدیریت استان دیده نشده است.

 پارک ملی  و منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول