اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بانک اطلاعاتی مودیان زکات ایجاد شود/ اقامه نماز در ادارات در حد گزارش‌دهی نباشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بانک اطلاعاتی جمع شده از عاملان زکات باید گسترده‌تر شود و علاوه بر آن بانک اطلاعاتی مودیان زکات واجب و مستحب را هم باید داشته باشیم.

بانک اطلاعاتی مودیان زکات ایجاد شود/ اقامه نماز در ادارات در حد گزارش‌دهی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دومین جلسه شورای زکات و نماز استان در سال 1400 با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نسبت به زکات کم است، گفت: زمانی که زکات کنار نماز و حج در قرآن نام برده می‌شود یعنی به همان اندازه که جامعه به نماز و ایمان درونی نیاز دارد به همان اندازه هم به اقتصاد اجتماعی نیاز دارد یعنی نماز به عنوان فرهنگ‌سازی و زکات به معنای سالم‌سازی اقتصاد و معیشت جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: برای نماز پایگاه‌های بسیاری وجود دارد اما متاسفانه برای زکات پایگاه قدر و قدرتمندی نداریم که می‌طلبد این پایگاه‌ها راه‌اندازی شود.

بانک اطلاعاتی از مودیان زکات ایجاد شود

نکونام گفت: البته این بانک اطلاعات که جمع شده یک تشکل است اما باید گسترده‌تر شود و علاوه بر بانک اطلاعاتی عاملان زکات بانک اطلاعاتی مودیان زکات واجب و مستحب را هم باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: معمولاً مردم زکات را با جان و دل پرداخت می‌کنند و در پرداخت آن نسبت به مالیات مشتاق‌ترند که این نشانه ایمان است که ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و عرصه را مهیا کرد که هر چه عرصه تبلیغاتی، اجرایی و اقامه زکات را تحکیم بخشیم به این امر کمک شده است.

نکونام در ادامه این جلسه در خصوص اقامه نماز بیان کرد: نماز برکاتی دارد که در عمل باید به آن رسید یعنی تنها نباید اقامه‌کننده نماز بود بلکه باید به نماز و حقیقت آن باور داشت و در ابتدا رابطه خود را با نماز تقویت و اثربخشی آن در اعمال را بررسی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: نماز دو بخش اذکار و اعمال را دارد که هنگام اقامه این واجب الهی باید دقت شود که این اذکار و اعمال واقعاً در درون ما وجود دارد یا تنها تکرار اذکار و یا یک عادت را انجام می‌دهیم؟

وی افزود: برپایی نماز در ادارات و مدارس تنها در حد گزارش‌دهی، چاپ برگه و بایگانی در ادارات نباشد بلکه باید عمیقأ مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/68036

    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول