اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

6 تن مرغ زنده قاچاق در یاسوج کشف شد/مردم تخلفات را گزارش دهند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد محموله ۶ تنی مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای هنگام انتقال به استان‌های دیگر در ورودی شهر یاسوج توسط توقیف شد.

6 تن مرغ زنده قاچاق در یاسوج کشف شد/مردم تخلفات را گزارش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی روئین‌تن گفت: محموله مرغ زنده فاقد مجوز که به قصد انتقال به استان‌های دیگر حمل می‌شد در ورودی شهر یاسوج توقیف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: با تلاش، و هوشیاری بازرسان اداره دامپزشکی و نیروی انتظامی محموله ۶ تنی مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای هنگام انتقال به استان‌های دیگر در ورودی شهر یاسوج توسط توقیف شد.

دکتر علی روئین تن افزود: ارسال مرغ زنده از این استان به استان‌های دیگر به منظور کنترل بازار و جلوگیری از روند افزایشی قیمت ممنوع بوده و می‌بایست در استان کشتار و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با جدیت موضوع کشتار مرغ را رصد می‌کند اضافه کرد: این محموله به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، به یکی از کشتارگاه‌ها منتقل شد تا پس از کشتار با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار توزیع شود.

 رئیس اداره دامپزشکی بویراحمد گفت: در بازدید و بازرسی مشترک دامپزشکی، صمت، جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی از مراکز تولید، بسته بندی و توزیع فرآورده خام دامی در شهر یاسوج، ۳ تن فرآورده خام دامی از نوع آلایشات مرغی و شنیسل در دو مرکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی شناسایی، ضبط و معدوم شد.

دکتر علی روئین تن افزود: حفظ سلامت و برقراری امنیت غذایی جامعه در هر شرایطی و به ویژه بحران شیوع کرونا اولویت اصلی و وظیفه دامپزشکی است که در بستر نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف فرآورده‌های خام دامی در این فصل، نظارت کارشناسان دامپزشکی در این ایام افزایش می‌یابد که امسال علاوه بر این موضوع، بحران بیماری تنفسی کرونا سبب حساسیت بیشتر کارشناسان در نظارت‌های بهداشتی شده است.

روئین تن از مردم درخواست کرد برای حفظ سلامت خود و در امان ماندن از بیماری‌هایی مانند کرونا به نکات و توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی کارشناسان این اداره توجه و در خرید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود دقت کافی نموده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول