اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شیراز؛ کلانشهری نیازمند شهرداری قاطع با بُرد کشوری

انتخاب شهردار، مهم‌ترین تصمیم پارلمان شورای شهر است، پارلمانی که با اتفاق نظر باید فردی مورد اعتماد، پاکدست، کاربلد، پای کار و با تقوا برگزیند تا با کمک او مدیریت شهری را به بهترین شکل ممکن انجام شود.

شیراز؛ کلانشهری نیازمند شهرداری قاطع با بُرد کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهر شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی شهر خاص و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که اداره آن نیازمند تدبیر و اندیشه است، شهری با وسعت زیاد دارای نقاط حاشیه‌ای بسیار و محرومیت‌هایی که از دل شهر فریاد می‌زنند.

توزیع عادلانه امکانات شهری و پرداختن به مقوله سومین حرم به نظر می‌رسد دو نکته مهمی است که متاسفانه طی سال‌های گذشته آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

بنابراین وظیفه شهرداری که در شورای ششم انتخاب خواهد شد درباره این موضوع دوچندان است.
از زمان انتخاب شهردار در شیراز که شهرداری بلدیه نام داشت(سال ۱۲۸۵ هجری شمسی) تاکنون شهرداری شیراز شهرداران بسیاری به خود دیده است که البته نقش شهرداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پر رنگ‌تر و تاثیرگذارتر بوده است‌.

عنایت الله خالدی اولین شهردار شیراز در دولت جمهوری اسلامی بود که از اسفند ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۵۸ مدیریت شهر شیراز را بر عهده داشت.

پس از آن به ترتیب محمد علی معتکف از خرداد ۱۳۵۸ تا مهر ۱۳۵۹، عنایت الله سنایی جهرمی از مهر ۱۳۵۹ تا اردیبهشت ۱۳۶۰، بوالقاسم خوارزمی از اردیبهشت ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱، سیدحسین فقیهی از اردیبهشت ۱۳۶۱ تا تیر ۱۳۶۲، محمد جواد رعنائی فر از تیر ۱۳۶۲ تا اردیبهشت ۱۳۶۴، محمد کسرائی از اردیبهشت ۱۳۶۴ تا خرداد ۱۳۶۴(سرپرست)، محمد جواد رعنائی‌فر از خرداد ۱۳۶۴ تا دی ۱۳۶۴، اسدالله عابدی از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷، صمد رجاء از اردیبهشت ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۶۷(سرپرست)، محمدصادق کیانی نژاد از خرداد ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۶۷(سرپرست)، صمد رجاء از خرداد ۱۳۶۷ تا بهمن ۱۳۷۱، محمدمهدی قهرمانی‌از فروردین ۱۳۷۲ تا دی ۱۳۷۳ شهردار کلان‌شهر شیراز بوده‌اند.

همچنین احمد زندوکیلی از دی ۱۳۷۳ تا آبان ۱۳۷۶، فرج‌الله رجبی از آبان ۱۳۷۶ تا اردیبهشت ۱۳۷۸، فرج‌الله رجبی از اردیبهشت ۱۳۷۸ تا اردیبهشت ۱۳۸۲، غلامعباس شیردل از اردیبهشت ۱۳۸۲ تا خرداد ۱۳۸۲(سرپرست)، صمد رجاء از خرداد ۱۳۸۲ تا آذر ۱۳۸۴، جعفر قادری از آذر ۱۳۸۴ تا اردیبهشت ۱۳۸۶، رضا خیراندیش از اردیبهشت ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۸۶(سرپرست) مهران اعتمادی از خرداد ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۸۹، علیرضا پاک فطرت از مهر ۱۳۸۹ تا خرداد ۱۳۹۶، محمدحسن اسدی از مرداد ۱۳۹۶ تا آبان ۱۳۹۶(سرپرست)، حیدر اسکندرپور از آبان ۱۳۹۶ تا مرداد ۱۴۰۰ شهردار شیراز بوده‌اند که هر یک برای خود کارنامه‌ای دارند و نگاهی به کارنامه شهرداران گذشته و از سویی مطالبات مردم کلان‌شهر شیراز می‌تواند چراغ راهی برای شهردار آینده باشد.

مشکلات عدیده شهر شیراز بر کسی پوشیده نیست، از این رو انتخاب شهرداری قاطع و پای کار و با بُرد کشوری فاکتوری است که نباید از دید شوراییان دور بماند.

آسفالت نامناسب معابر شهری که با یک نم باران موجب جمع شدن روان‌اب می‌شود، فضاهای نامناسب حاشیه شهر و محرومیت‌هایی که موج می‌زند، وضعیت نامناسب کمربندی شیراز که سال‌هاست محل مجادله میان شهرداری و اداره کل راهداری است، بوی بد فاضلابی که در نقاط مختلف شهر به مشام می‌رسد و مشکلات عدیده‌ای از این دست که نیازمند مدیریت یک شهردار مدبر و قاطع و مورد حمایت همه‌جانبه شورا است تا بتواند گرهی از مشکلات این کلانشهر و مردمش باز کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول