اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رسیدگی به مشکلات واحدهای دام‌پروری استان سمنان

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان از بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای دام‌پروری این استان خبر داد.

رسیدگی به مشکلات واحدهای دام‌پروری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد عصر امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای دام‌پروری استان سمنان که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: واحد دام‌پروری که امروز مسائل آن موردبررسی قرار خواهد گرفت، یکی از واحدهایی است که برای تولید دام با نژاد «اسد» در استان و کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این واحد دام‌پروری برای تولید تنها دام پربازده سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی در استان سمنان و کشور انجام می‌شود که تحول بزرگی برای صنعت دام‌پروری است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر پروانه بهره‌برداری دو هزار رأسی برای این واحد دام‌پروری صادر شده است که آمادگی لازم برای تبدیل به واحد چهار هزار رأسی را دارد.

میرعماد با بیان اینکه با وجود تمام محدودیت‌های موجود، این دو هزار رأس دام از اسپانیا وارد شد، اضافه کرد: ساخت و ساز این واحد با سرعت بسیار زیاد اجرایی شد و بعد از گذشت پنج ماه از کلنگ‌زنی، امروز تکمیل شده است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب یکی از مشکلات این دامداری است که در این جلسه مورد بحث و تبادل‌نظر و رسیدگی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: همچنین برای راه‌اندازی واحد راکدی که در مجاورت این طرح قرار گرفته و در تملک بانک است، تقاضا دارند مساعدتی صورت گیرد تا با واگذاری آن، مورد توسعه قرار گیرد و فعال شود.

به گزارش فارس؛ ارائه گزارش اقدامات صورت‌گرفته و لیست موارد موردنیاز واحد دام‌پروری توسط سرمایه‌گذار، تأکید بر بررسی و نیازسنجی آب موردنیاز واحد توسط آب منطقه‌ای استان سمنان و سرمایه‌گذار، تأکید بر تأمین آب موردنیاز برای تکمیل و راه‌اندازی واحد از منابع در اختیار دامداری و تبادل‌نظر و بررسی شرایط موجود واحد راکد برای واگذاری و راه‌اندازی مجدد توسط سرمایه‌گذار واحد دام‌پروری از اهم مباحث مطرح‌شده در این جلسه بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول