اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توانایی شرکت هپکو در تولید 100 دستگاه دامپتراک در سال/ مافیای واردات مانع رونق مجدد هپکو

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ هپکو گفت: شرکت هپکوی اراک این توانایی را دارد تا در صورت درخواست مشتریان و همکاری وزارت صمت 100 دستگاه دامپتراک در سال تولید کند.

توانایی شرکت هپکو در تولید 100 دستگاه دامپتراک در سال/ مافیای واردات مانع رونق مجدد هپکو

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک میقانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت هپکو یکی از برزگترین طرح تولیدی بعد از انقلاب بوده که محصولات این شرکت علی‌الخصوص در زمان جنگ تحمیلی راهگشای بسیاری از مشکلات بوده است.

وی افزود: شرکت هپکو در طی این سال‌ها همواره با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده و مشکلات زیادی را داشته اما چراغ آن هیچ‌وقت خاموش نشده و تماس‌ها و ارتباطات خود را با مشتریان حفظ کرده است.

قائم‌مقام مدیرعامل هلدینگ هپکو با بیان اینکه در این سال‌ها با رصد بازار و شناسایی محصولات مورد نیاز کشور به دنبال این هستیم تا تولد دوباره‌ای را در هپکو جشن بگیریم ادامه داد: هپکو می‌تواند در دو حوزه راهسازی و معدن فعالیت و محصولات خود را ارائه کند اما متأسفانه در حال حاضر در بخش راهسازی بودجه‌های عمرانی کاهش داشته و با رکود مواجه است.

میقانی اضافه کرد: در بخش معدن که فعالیت خوبی هم دارد نیز شرکت هپکو در تلاش است تا سبد متنوع و کاملی را ارائه کند تا بخش معدن کمبودی از لحاظ وجود ماشین‌آلات احساس نکنند.

وی با ابراز تأسف از واردات دامپتراک نیز گفت: دامپتراک یکی از بهترین محصولات هپکو است که می‌تواند آن را باکیفیت بالا تولید کند؛ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکان تولید آن با عمق ساخت ۴۰ تا ۵۰ درصد داخلی سازی وجود دارد اما مافیای واردات باعث شده تا شرکت‌ها به دلیل سود بالایی که واردات آن دارد اجازه تولید به هپکو ندهند.

قائم‌مقام مدیرعامل هلدینگ هپکو ادامه داد: در ماه‌های اخیر فشارهای زیادی به مجموعه وارد شده تا از عقد قراردادها جلوگیری شود و به مسؤولان این‌طور القا می‌کنند که شرکت هپکو توان تولید این محصول را ندارد در صورتی که به طور قطع هپکو هم در تولید و هم در کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

میقانی خاطرنشان کرد: هپکو قبل از خصوصی‌سازی در سال ۸۴ دامپتراک ۱۰۰ و ۴۰ تن را به عنوان اولین شرکت به بخش معادن کشور عرضه کرده بود و تا به امروز از آن پشتیبانی کرده است.

وی با بیان اینکه در حاضر ۵۰ درصد تولید دامپتراک ها داخلی است و در تلاشیم تا به طور کامل بومی کنیم که می‌طلبد در این مسیر مسؤولان از شرکت هپکو و توان داخلی حمایت کنند افزود: قرارداد ساخت انبوه با یکی از معادن بزرگ منعقد شده و در مسیر دریافت پیش‌پرداخت است.

قائم‌مقام مدیرعامل هلدینگ هپکو همچنین با اشاره به تولید تراک های معدنی ۶۵ تنی بیان داشت: قرارداد ساخت این تراک ها نیز با یکی از معادن استان خراسان منعقد شده ست؛ همچنین تولید بیل‌های سنگین ۲۲، ۳۷، ۴۷، ۸۰ و ۱۲۰ تن کلید خورده و به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر قرارداد این ماشین را هم منعقد کنیم.

میقانی با اشاره به هجمه‌های سنگینی که به شرکت هپکو وارد شده است بیان داشت: در نامه‌ای به برخی مسؤولان آمده بود که شرکت فقط توان تولید ۵ دستگاه دامپتراک دارد که این موضوع تکذیب می‌کنیم چراکه با قاطعیت می‌گوییم توان ساخت ۱۰۰ دستگاه در سال را داریم.

وی با اشاره به قرارداد تولید ۵۰ دستگاه گریدر برای راهداری اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز این محصول خریداری شده البته بخش استراکچری نیز در شرکت تولید می‌شود.

قائم‌مقام مدیرعامل هلدینگ هپکو با بیان اینکه دامپتراک‌های کوتاه یکی از نیازهای امروز معادن است ادامه داد: این نوع ماشین‌ها تاکنون در کشور تولید نشده اما شرکت هپکو با سابقه‌ای که در زمینه ساخت بلدوزر کوتاه دارد به دنبال این است که تا این محصول را نیز تولید کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول