اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۶۰ درصد طلب گندم‌کاران زنجانی پرداخت شد

مدیرکل غله استان زنجان گفت: ۶۰ درصد طلب گندم‌کاران زنجانی پرداخت شد.

۶۰ درصد طلب  گندم‌کاران زنجانی پرداخت شد

ولی‌الله زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در استان از اوایل تیرماه آغاز شده و در حال حاضر ۳۷ مرکز در استان زنجان فعال است.

مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سطح شهرستان‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی کشاورزان آماده و این مراکز به تفکیک شهرستان تعیین و اعلام شده است، افزود: در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم معمولی از کشاورزان استان با نرخ 5 هزار تومان به نرخ مصوب دولتی خریداری می شود که از این مبلغ یک هزار تومان تشویقی است.

وی افزود: از آغاز خرید تضمینی گندم در استان زنجان تاکنون، بیش از ۶۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید تعیین شده و مجاز در سطح استان زنجان شده است.
زمانی با بیان اینکه از آغاز فصل خرید تضمینی گندم ۶۰ درصد طلب کشاورزان، معادل ۲۹۲ میلیارد تومان از بهای گندم‌های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز و الباقی مبالغ طی روز‌های آتی واریز خواهد شد، افزود: بیشترین خرید صورت گرفته در استان مربوط به شهرستان خدابنده است.
مدیرکل غله استان زنجان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان جهاد کشاورزی، امسال ۱۵۵ هزار تن گندم در استان تولید خواهد شد و به همین میزان هم خرید گندم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول