اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان با تشدید اوضاع در افغانستان

منطقه نظامی مرکزی نیروهای مسلح روسیه از تقویت پایگاه نظامی 201 این کشور مستقر در تاجیکستان به دلیل وخامت اوضاع در افغانستان خبر داد.

تقویت پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان با تشدید اوضاع در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، منطقه نظامی مرکزی روسیه از تقویت پایگاه نظامی این کشور در خاک تاجیکستان به دلیل تشدید اوضاع در افغانستان همسایه، خبر داد.

بر اساس این گزارش، پایگاه نظامی 201 روسیه مستقر در خاک تاجیکستان با اسلحه‌های تهاجمی جدید کلاشنیکف آک-12، تپانچه‌های یاریگین، اسلحه تک تیرانداز کالیبر بزرگ، شعله افکن‌های برد بلند و سیستم‌های موشکی ضد هوایی قابل حمل «وربا» مجهز شدند.

تمام این سلاح‌ها توسط واحدهای نظامی روسیه در جریان تمرینات مشترک با تاجیکستان و ازبکستان که در پس زمینه تشدید اوضاع در افغانستان برگزار شد، استفاده شده‌اند.

 اخیرا، نظامیان روس همراه با همتایان تاجیک و ازبک خود در رزمایش مشترکی که در «حرب میدان» منطقه ختلان تاجیکستان در 20 کیلومتری مرز با افغانستان برگزار شد، شرکت کردند.

به طور کلی، در این رزمایش مشترک نظامی که از 5 تا 10 آگوست ادامه دارد که 2.5 هزار نفر و حدود 500 واحد سلاح و تجهیزات نظامی شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول